شهرت اخلاقی و ارزش دریافت شده: ادراکات مشتری

Ethical reputation and value received: customer perceptions

تاریخ: ۲۰۱۱

پایگاه: امرالد

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: International Journal of Bank Marketing

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶

تعداد صفحات فارسی: ۲۰

کد: ۱۰۱۹۷

چکیده فارسی

هدف: این تحقیق به دنبال بررسی نقش شهرت اخلاقی در تقویت اثرات مثبت ارزش دریافت‌شده مشتری و رضایت از تأمین کننده و در نهایت وفاداری است. طراحی/ روش شناسی/ رویکرد: بررسی پاسخ‌های به دست آمده از ۲۹۹ مشتری در مورد دو موسسه مالی بزرگ شیلی به منظور  بررسی روابط میان ادراکات اخلاقی، ارزش مشتری، رضایت و وفاداری، استفاده گردید. فرضیه بوسیله یک مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که ادراکات (برداشت‌های) اخلاقی در مورد سازمان، اثر ارزش مشتری را  بر رضایت و در نهایت وفاداری مشتری تقویت می‌کند. محدودیت‌های تحقیق/ کاربردها: این مطالعه ضمن کمک به گسترش ادبیات موجود در این خصوص، نشان می‌دهد که درک اخلاقی از مشتریان می‌تواند به موسسات مالی در دستیابی به سطوح بالاتری از رضایت و وفاداری مشتریان کمک کند. یافته‌های تحقیق مبتنی بر بررسی پاسخ‌های جمع آوری شده از مشتریان در یک کشور و در یک صنعت است. تعمیم یافته‌ها، نیاز به بررسی و آزمایش بیشتر دارد. کاربردهای عملی: شهرت اخلاقی به موسسات مالی کمک می‌کند تا مشتریان خود را حفظ کنند. اصالت/ ارزش: این تحقیق نخستین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد ادراکات مشتری در خصوص اخلاقیات شرکت، تقویت‌کننده تاثیر مثبت ارزش مشتری بر رضایت مشتری است.

چکیده انگلیسی

    Purpose: This research seeks to explore the role played by ethical reputation in amplifying the positive impact of value received by the customer on satisfaction with the supplier and ultimately loyalty. Design/ methodology/ approach: Survey responses derived from 299 customers, concerning two large financial institutions within Chile, are used to test relationships among ethical perceptions, customer value, satisfaction, and loyalty. Hypotheses are tested with a structural equation model. Findings: Results show that ethical perceptions about the organization amplify the impact of customer value on customer satisfaction and eventually loyalty. Research limitations/ implications: This study contributes to the existing literature by showing that ethical perceptions from customers can help financial institutions achieve higher levels of satisfaction and loyalty. Study findings rely on customer survey responses collected in one country and one industry. Generalizability of findings is yet to be tested. Practical implications: Ethical reputation helps financial institutions retain their customers. Originality/ value: This is the first study showing that customer perceptions about company ethics amplify the positive impact of customer value on customer satisfaction

مشخصات استنادی

Mulki, J. P., & Jaramillo, F. (2011). Ethical reputation and value received: customer perceptions. International Journal of Bank Marketing, 29(5), 358-372

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله شهرت اخلاقی و ارزش دریافت شده: ادراکات مشتری

مقاله “شهرت اخلاقی و ارزش دریافت شده: ادراکات مشتری” در سال ۲۰۱۱ در مجله International Journal of Bank Marketing چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی امرالد نمایه شده است. در این مقاله نقش شهرت اخلاقی در تقویت اثرات مثبت ارزش دریافت‌شده مشتری و رضایت از تأمین کننده و وفاداری مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۸بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>