پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

امروزه با توجه به تغییرات ماهیت کار در ایران و حرکت به سمت صنعتی شدن، بازار کار به شدت دگرگون گشته و فضای رقابتی شدیدی بر موسسه ها و شرکت های صنعتی حاکم شده است. این شرایط احتمال افزایش استرس های شغلی را بالا برده است. از اینرو، مطالعه برای اندازه گیری استرس های شغلی از اهمیتی بسزا برخوردار است. این نوع پژوهش ها از تحقیقات مرسوم زیست پزشکی و بهداشت حرفه ای متفاوت است. محیط روانی کار را نمی توان با سنجش های مستقیم فیزیکی و شیمیایی اندازه گیری کرد، چرا که استرس ماهیتی ذهنی دارد. بنابراین، برای تعیین اجزای ضرربار این محیط و کمی کردن آثار آن، باید از الگوهای نظری استفاده کرد. الگوهای نظری ناهماهنگی بین تلاش و پاداش که توسط سیگریت و همکارانش ارایه شده، آخرین الکوی ارایه شده برای استرس شغلی، برتری هایی دارد. بر اساس این الگو تلاش های صورت گرفته در شغل بخشی از یک قرارداد اجتماعی است که باید با پاداش کافی در موازنه باشد. پاداش ها به سه طریق ارایه می شوند: شایتگی و لیاقت کاری، ارتقای شغلی، و امنیت شغلی. عدم موازنه بین تلاش های صورت گرفته و پاداش های دریافتی به پدید آمدن احساس استرس شغلی و به دنبال آن پیامدهای مضر بهداشتی منجر می شود. همچنین، طبق این الگو، نحوه رویارویی افراد با کار که تحت عنوان تعهدکاری شناخته می شود، در درک میزان استرس بسیار تاثیرگذار است. بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از نیروی کار به درجه های مختلف، تنش شغلی و یا ناهماهنگی بین تلاش و پاداش را تجربه می کنند و حداقل یک سوم، آنها استرس های روانی شدید و مزمن دارند، و این نشانگر شیوع بالای استرس شغلی در بین جمعیت کاری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ) جهت سنجش استرس شغلی توسط سیگریست در سال ۱۹۹۶ طراحی شده است. این پرسشنامه شامل ۲۳ پرسش و دارای سه حیطه تلاش (۶ پرسش)، پاداش (۱۱ پرسش)، و نعهدکاری (۶ پرسش) است.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نحوه محاسبه شاخص هماهنگی بین تلاش و پاداش به همراه فرمول های محاسبه و و تفسیر آن به صورت کامل در این فایل ارایه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه ناهماهنگی بین تلاش و پاداش (ERIQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ناهماهنگی بین تلاش و پاداش جهت سنجش استرس شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *