فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

ترس از ارزیابی منفی، با متغیرهای روان‌شناختی مختلفی در ارتباط است. هسته مرکزی اضطراب اجتماعی در مدلی رفتاری شناختی، ترس از ارزیابی منفی معرفی شده است. رکتور، کوکوفسکی و رایدر اعلام داشته‌اند که ترس از ارزیابی منفی، نتیجه نگرانی از ایجاد ناراحتی برای دیگران است. مگی و همکاران نتیجه گرفتند که ترس از ایجاد ناراحتی برای دیگران به‌واسطه ترس از ارزیابی منفی دیگران در اضطراب اجتماعی تأثیرگذار است. ویکز اضطراب ناشی از بهبود عملکرد را به دلیل جلب توجه افراد گروه و به دنبال آن برانگیخته شدن احساسات و رفتارهای رقابت‌جویانه می‌داند که این ویژگی‌ها رابطه تنگاتنگی با کمال‌گرایی دارد. طی دهه اخیر، سازه کمال‌گرایی توجه زیادی را به خود جلب نموده است و مؤلفان و پژوهشگران به بحث‌های نظری و عملی متنوعی درباره آن پرداخته‌اند. یک عبارت کلیدی برای الگوهای شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی این است که اضطراب اجتماعی، به‌طور جزئی پاسخی به ارزیابی متقی ادراک‌شده از شمت و سوی دیگران است. ساختار ترس از ارزیابی منفی شامل احساس دلهره و نگرانی در مورد ارزیابی‌های دیگران، نگرانی ناشی از این ارزیابی‌های منفی و انتظار و توقعی است که دیگران در مورد یک نفر فقط به‌طور منفی قضاوت خواهند کرد، می‌باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES) با نام لاتین Brief Fear of Negative Evaluation Scale توسط لری در سال ۱۹۸۳ با ۱۲ پرسش طراحی شد که میزان اضطراب تجربه‌شده افراد یا ارزیابی منفی آنان را اندازه‌گیری می‌کند.

نمره‌گذاری فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، روش محاسبه نمره کل مقیاس نیز آمده است.

خرید و دانلود فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (BFNES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ارزیابی منفی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *