پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

سخت‌رویی یک ویژگی شخصیتی بسیار بارز و مهم می‌باشد که سهم بسزایی در شناخت انسان به عنوان موجودی مختار و ارزشمند داشته است. این ویژگی از انسان فردی کارآمد و توانا می‌سازد که می‌تواند حتی در بحرانی‌ترین شرایط و فشارزاترین موقعیت‌ها به مقابله‌ای منطقی و معقولانه و کارساز دست بزند و کماکان روان و جسم خود را حفظ نماید. کوباسا، مدی و همکارانش معتقد هستند که سخت رویی به عنوان یک سازه شخصیتی چندمجهولی از سه مولفه کنترل، تعهد و چالش تشکیل شده است؛ به اعتقاد کوباسا و همکاران افراد سخت‌رو، فعال و هدفمنداند و رویکرد آن‌ها به زندگی با علاقه و هیجان است. آنان این عقیده را در مورد خودشان دارند که استرسورها قابل تغییر هستند و اینکه آن‌ها می‌توانند، برآنچه که دوروبر آن‌ها اتفاق می‌افتد تاثیر بگذارند و به آنچه که باور دارند با اشتیاق عمل کنند. یافته‌های پژوهش‌های کوباسا نشان می‌دهد که سخت‌رویی به مثابه سپری در مقابل استرس در موقعیت‌های گوناگون زندگی عمل می‌کند و بیانگر اعتقادشخصی به توانایی خود برای مقابله با شرایط مختلف است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) توسط کوباسا و همکارانش در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است و معتبرترین ابزار برای سنجش این سازه است. این مقیاس یک پرسشنامه ۵۰ سوالی است که شامل خرده آزمون‌های چالش، تعهد و کنترل می‌باشد. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت چهار درجه‌ای نمره‌گذاری می‌شود و ویژگی‌های روانسنجی مطلوبی برای آن گزارش شده است.

نمره گذاری پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و نمره گذاری وارونه، سه زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: تعهد، چالش و کنترل.

خرید و دانلود پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با سخت رویی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *