پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه‌ریزی شده و شکل می‌گیرد. اغلب اختلالات و ناسازگاری‌های رفتاری پس از دوران کودکی ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل است. این بی‌توجهی منجر به عدم سازش و انطباق با محیط و بروز انحرافات گوناگون در ابعاد مختلف برای کودک می‌باشد. برای آنکه کودک بتواند مراحل طبیعی رشد و نمو را بگذراند و دارای شخصیت محکم و باثباتی شود محیط مناسبی لازم است. در این نردبان رشد و نمو، محیط، خانواده، مدرسه و بالاخره اجتماع هر یک دارای نقش مشخصی می‌باشند، ولی از همه مهم‌تر نقش محیط مدرسه و خانواده یعنی چگونگی برخورد و ارتباط والدین و مربیان با کودک است. مشکل رفتاری به رفتار فردی اطلاق می‌شود که بدون پایین بودن بهره هوشی، تعادل روانی و رفتاری از اندازه عمومی اجتماع دور و دارای شدت، تکرار، مداومت در زمان‌ها و مکان‌های متعدد باشد، به طوری‌که در عملکرد تحصیلی و رفتاری فرد دچار درماندگی و کاهش میزان کارایی می‌شود. این‌ گونه کودکان مرتب از سوی اطرافیان بطور مستقیم یا غیر مستقیم طرد می‌شوند و در مدرسه مرتباً از آن‌ها گله و شکایت دارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش ­دبستانی دارای ۲۴ ماده است که در طیف لیکرت ۳ درجه‌­ای (هرگز، بعضی اوقات، بیشتر اوقات) پاسخ داده می­‌شود. این پرسشنامه که در پژوهشی توسط شهیم و یوسفی در سال ۱۳۷۸ طراحی و هنجاریابی شده دارای چهار زیر مقیاس نقص توجه، ترس، رفتار اجتماعی، و پرخاشگری می‌­باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری مشکلات رفتاری کودکان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *