چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

اختلال دوقطبی بیماری مزمن و پیچیده‌ای است که مشخصه آن دوره‌های تکرار شونده افسردگی و مانیا یا هیپومانیا می‌باشد. این اختلال در جامعه شایع است، به گونه‌ای که شیوع طیف اختلالات دوقطبی در کل دوره زندگی بین ۲ تا ۶ و نیم درصد مطرح می‌شود. بیماری دو قطبی، ششمین عامل ناتوانی در سراسر دنیا در گروه سنی بزرگسالان جوان محسوب می‌شود. احتمال بروز خودکشی در بیماران مبتلا به این اختلال بالا و در حدود ۱۵ درصد است. همچنین مطالعات مختلف بیانگر هزینه اجتماعی بالایی است که بر اثر این بیماری بر مراقبان بیمار و نیز خود بیمار (به صورت کاهش قدرت کارایی و مولد بودن) تحمیل می‌شود. برای سنجش علایم مانیا در اختلال دوقطبی معمولاً از چک لیست‌ها استفاده می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC) توسط رهنما و همکاران در سال ۱۳۸۸ در ایران ساخته شده است و در آن یک مشاهده‌گر بالینی علایم بیمار را ارزیابی می‌کند. این چک لیست جهت سنجش شدت علائم مانیا در بیماران بستری مبتلا به اختلال دوقطبی نوع I تنطیم شده است که معمولاً پس از تشخیص اولیه در بیمارستان و بستری در بخش، دوره زمانی را تحت تاثیر و مراقبت سپری می‌نمایند، قابل استفاده است. این ابزار دارای ۲۰ ماده است و در یک طیف چهار درجه‌ای از صفر تا سه نمره گذاری می‌شود. همچنین این ابزار شدت مانیا را در بیماران دو قطبی به سه دسته خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می‌کند.

نمره گذاری چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق نمره گذاری چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC) را آماده کرده‌اند. با توجه به این دستورالعمل، می‌توان پس از به دست آوردن نمره هر فرد، او را در سه گروه دارای علایم خفیف، متوسط و شدید قرار داد.

خرید و دانلود چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

شما می‌توانید با خرید و دانلود چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- پایایی و روایی ایرانی با رفرنس معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت چک لیست ارزیابی شدت علایم اختلال مانیا (MSC)

۶- پایه‌های نظری مرتبط با مانیا

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *