رشد تولید علمی ایران و ترکیه

مقایسه رشد تولید علمی ایران و ترکیه

موسسه اطلاع رسانی سایمگو با بهره‌گیری از آمارها و اطلاعات موسسه اسکوپوس توانسته است اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار رصد کنندگان علم قرار دهد.

تمامی آمارها و اطلاعات این موسسه رایگان است و به صورت آنلاین می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این نوشته قصد داریم تا رشد تولید علمی ایران و ترکیه را از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ بر طبق اطلاعات این سایت مورد مقایسه قرار دهیم. اما قبل از ارائه آمارها لازم به توضیح است که رشد تولید علمی در این سایت و سایت‌های مشابه تنها محدود به آمارهای کمی است و اطلاعات درباره کیفیت این تولیدات نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

+ برای مشاوره در زمینه تحصیل در ترکیه و خرید خانه در ترکیه اینجا کلیک کنید

تولیدات علمی ایران و ترکیه به روایت آمار

همانطور که در شکل زیر می‌بینید در سال ۱۹۹۶ ایران تنها ۸۲۷ مقاله تولید کرده است در حالی که این میزان برای ترکیه در حدود ۵۶۲۲ مقاله است. بنابراین می‌توان گفت که ترکیه از سال‌های قبل‌تر از ایران بر روی تولید علم سرمایه‌گذاری کرده است. این تفاوت بین دو کشور در سال ۲۰۰۰ نیز مشاهده می‌شود. اما از حدود سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ تولید علم ایران سرعت بیشتری می‌گیرد. در نهایت در سال ۲۰۱۰ میزان تولید علم ایران و ترکیه تقریباً مساوی می‌شود. اما ایران بیشترین رشد تولید علم را در بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تجربه کرده است. به طوری که در طی این دو سال تعداد مقالات ایران از ۲۹۳۳۱ به تعداد ۳۸۸۰۰ مقاله می‌رسد. بعد از سال ۲۰۱۱ و در طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز تولید علمی ایران از ترکیه بیشتر بوده است.

مقایسه تولید علمی ایران و ترکیه

 

در جدول زیر تولیدات علمی دو کشور به تفکیک سال آورده شده است که می‌توانید میزان رشد علمی هر کشور را در سال‌های مختلف ببینید.

رشد تولید علمی ایران

 

این مطلب و تمامی مطالب دیگر سایت توسط همکاران ما در موسسه ایران تحقیق آماده شده است. برای حمایت از ما لطفاً این مطلب را به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *