پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

از ویژگی‌های مهم روان‌شناختی هر شخص که می‌تواند عملکرد او را متاثر سازد، انگیزه‌های او برای فعالیت است. انگیزه‌ها عوامل درونی هستند که رفتار شخص را تحریک می‌کنند، در جهت معین سوق می‌دهند و هماهنگ می‌سازند. علاوه بر این، بیشتر مردم انگیزه‌های چندگانه‌ای برای انجام فعالیت دارند. فردریک و رایان انگیزه‌های ورزشی را علاقه، لذت، شایستگی، و انگیزه‌های بدنی گزارش دادند. مارکلند و هاردی به منظور شناسایی انگیزه‌هایی که سبب شرکت در فعالیت‌های ورزشی می‌شود و چگونگی تاثیر این انگیزه‌ها بر نوع و میزان فعالیت‌های ورزشی انتخابی افراد این حیطه از انگیزه‌های ورزشی را گسترش دادند. انگیزه عملکرد ورزشی ورزشکاران را بهبود می‌بخشد. این پرسشنامه اساساً بر نظریه خود‌ تعیین کنندگی (Self-determination theory) دسی و رایان شکل گرفته است.

معرفی پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

نسخه ابتدایی پرسشنامه انگیزه‌های ورزش (EMI) در سال ۱۹۹۳ توسط مارکلند و هاردی طراحی گردید. به سبب وجود برخی مشکلات در سوالات این پرسشنامه مارکلند و اینگلدو در سال ۱۹۹۷ نسخه دوم (EMI-2) این پرسشنامه را طراحی کردند. این پرسشنامه ۵۱ گویه دارد  و متشکل از ۱۴ خرده مقیاس می‌باشد: مدیریت استرس، کنترل وزن، تفریح، تایید اجتماعی، لذت، چالش، ظاهر، رشد فردی، پیوندجویی، پیشگیری از بیماری، رقابت، قدرت و چابکی، توانایی فیزیکی و اجبار پزشکی.

نمره گذاری پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت ۱۴ زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه انگیزه های ورزش (EMI-2)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۵- پایه‌های نظری انگیزه ورزش

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *