پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

یک از عوامل مهم روانی که عملکرد ورزشکاران را به ویژه در موقعیت‌های حساس و تعیین کننده، به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضطراب است. بر این اساس پژوهش در حوزه روانشناسی ورزش برای شناسایی متغیرهای مهم و تاثیرگذار درون فردی به منظور یاری رساندن به ورزشکاران در اجرای مهارت‌های ورزشی و همچنین کاهش عواملی مثل اضطراب که عملکرد و کارایی را تضعیف می‌کند، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. اضطراب مستلزم مفهوم ناامنی یا تهدیدی است که فرد منبع آن را به وضوح درک نمی‌کند. یکی از گرایش‌های اضطراب که در سال‌های اخیر توجه محققان حوزه روانشناسی ورزش را به خود معطوف کرده، اضطراب رقابتی است. این نوع اضطراب در موقعیت‌های رقابت‌جویانه ورزشی ایجاد می‌شود. اضطراب رقابتی در واقع، اضطراب حالتی و صفتی رقابتی است. حتی بازیکنان حرفه‌ای که اضطراب زیادی دارند، در مقایسه با بازیکنانی که اضطراب کمی دارند، وقتی در حالت اضطرابی قرار گیرند، افزایش زیادی را در انگیختگی فیزیولوژی از خود نشان می‌دهند، بنابراین بیشتر مستعد افت در اجرا هستند.

معرفی پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT) توسط مارتینز در سال ۱۹۷۷ طراحی شد که اختصاصاً برای سنجش اضطراب صفتی رقابتی به کار می‌رود. این آزمون شامل ۱۵ سوال است که ۵ سوال آن در نمره‌گذاری وارد نمی‌شوند.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT) کرده‌اند. در فایل ارائه شده  نمره گذاری هر عبارت ذکر شده است. همچنین سوالاتی که در این پرسشنامه به صورت وارونه نمر‌گذاری می‌شوند و شماره سوالاتی که نمره آن‌ها در امتیاز کلی محسوب نمی‌شود نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (SCAT)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اضطراب رقابتی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *