مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

بر اساس شواهد پژوهشی، افراد سیگاری از آشفتگی‌های روانشاختی بالاتری نسبت به افراد غیرسیگاری و نیز از خصوصیات روانشناختی مثبت کمتری نسبت به آنان برخوردارند. از طرفی، عوامل خطر روانشاختی نظیر افسردگی، اضطراب و استرس در اقدام به مصرف سیگار و نیز تداوم آن طی زمان مهم هستند و از طرف دیگر، عواطف منفی، استرس و آشفتگی‌های روانشناختی از پیامدهای مهم سیگار هستند که با پیچیده‌تر نمودن فرآیند ترک سیگار، عوارض بیشتری را به وجود می‌آورند. افسردگی و اضطراب دو عامل مهم برای مبادرت به رفتارهای پرخطر برای سلامتی و وابستگی به سیگار هستند؛ این دو عامل در افراد سیگاری بالاترند و به عنوان عامل مهم در ترک ناموفق سیگار تلقی شده‌اند. استرس نیز به عنوان یکی از عوامل خطر روانشناختی نقش مهمی در رها کردن برنامه درمانی در افراد سیگاری جویای درمان دارد. تحقیقات متعددی نشان می‌دهند که افراد سیگاری در مقابل بیماری‌های ریوی، گوارشی و انواع سرطان، شدیداً آسیب‌پذیر هستند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS) ابزاری چندعاملی برای سنجش وابستگی به نیکوتین است که توسط شیفمن و همکاران در سال ۲۰۰۴ با توجه به نشانگان وابستگی به نیکوتین مبتنی بر DSM-IV-TR ساخته شده است. این مقیاس شامل ۱۹ گویه و از ۵ عامل تشکیل شده است.

نمره گذاری مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالات هر بعد به تفکیک آورده شده است.

خرید و دانلود مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین (NDSS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری وابستگی به مواد مخدر

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *