کاربرد روش های تاپسیس(TOPSIS) فازی برای ارزشیابی مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی

Using fuzzy TOPSIS method for evaluating the competitive advantages of shopping websites

تاریخ: ۲۰۰۹

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Expert Systems with Applications

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۸

تعداد صفحات فارسی: ۲۱

کد: ۴۰۰۵۳

چکیده فارسی

با در نظر گرفتن عوامل پذیرش تکنولوژی، کیفیت خدمات وب‌سایت و عوامل هزینه نگهداری مشتری، این تحقیق چگونگی برقراری مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی را در این محدوده بیان می‌کند. در ابتدا با ارائه یک کالبد تصوری نوشته‌های مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی را امتحان می‌کنیم. سپس این تحقیق تاپسیس فازی را به عنوان ابزار تحلیل که مقدار هر معیار را مشخص می‌کند در نظر می‌گیرد. نظریه فازی یک ابزار مناسب برای مواجه شدن با ابهام و پیچیدگی محیط ایجاد می‌کند. هدف مقاله این است که روش تاپسیس فازی براساس مجموعه‌های فازی را در حل مسایل (MCDM) بکار گیرد. نتایج تحقیق ما این است که امنیت و اطمینان مهمترین عوامل برای بهبود بخشیدن مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی هستند. علاوه بر این برای اولین بارTaiwan YahooوHomePc در دو جایگاه بازارهای اینترنتی رتبه‌بندی می‌شوند. این مقاله در نتایج تحقیق استنباطی از عملکرد مدیریتی ترسیم می‌کند و سپس تاکتیک‌های عملی به منظور بالا بردن عملکرد مدیریت صنعت بازارهای اینترنتی ارائه می‌دهد.

چکیده انگلیسی

Taking into consideration technology acceptance factors, website service quality and specific holdup cost factors, this research explores how shopping websites to establish their competitive advantages through these dimensions. We begin with an examination of the literature on shopping websites about its competitive advantages upon which we propose a conceptual framework. Then this research adopts the fuzzy TOPSIS as the analytical tool that determines the weights of each criterion. Fuzzy theory provides a proper tool to encounter with uncertainties and complex environment. The purpose of this paper is to use the fuzzy TOPSIS method based on fuzzy sets in solving MCDM problems. From our research results, the security and trust are the most important factors for improving the competitive advantage of shopping website. Moreover, the PCHome and Yahoo Taiwan rank the first two positions for shopping websites. This paper draws on the research results for implications of managerial practice, and then suggests some empirical tactics in order to enhance management performance for the website shopping industry

مشخصات استنادی

Sun, C. C., & Lin, G. T. (2009). Using fuzzy TOPSIS method for evaluating the competitive advantages of shopping websites. Expert Systems with Applications, 36(9), 11764-11771

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله کاربرد روش های تاپسیس(TOPSIS) فازی برای ارزشیابی مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی

مقاله “کاربرد روش های تاپسیس(TOPSIS) فازی برای ارزشیابی مزایای رقابتی بازارهای اینترنتی” در سال ۲۰۰۹ در مجله Expert Systems with Applications چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی تاپسیس فازی را به عنوان ابزار تحلیل، مسایل (MCDM) و عملکرد مدیریت صنعت بازارهای اینترنتی پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۰۴ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *