پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

اندیشه دینی و دین‌پژوهی در قرن نوزدهم و به خصوص قرن بیستم ترقی شگرفی یافته است. به طوری که به تازگی پژوهش در زمینه‌های مختلف مذهبی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. موضوعات مورد مطالعه این پژوهش‌ها عبارتند از: میزان مذهبی بودن، نیاز به مذهب، تاثیر مذهب بر سلامت جسمی و روانی، مقابله با تنیدگی در سطوح مختلف سنی با استفاده از راهکارهای مذهبی، مراقبت‌های بهداشتی موجود در ادیان الهی، سلامت اجتماعی و سازگاری اجتماعی افراد مذهبی. باور دارد که دین محصول اشتیاق اساسی انسان، همانند نیازمندی او به امنیت، غذا و همسر است. بعضی از روانشناسان نیز با رویکرد روان‌تحلیل‌گری به دین نگاه کرده‌اند. در این رویکرد منشاء دین همانند بیماری‌های روانی در ضمیر ناهشیار انسان‌ها جستجو می‌شود. فروید از یک سو، دین را برابر با وجدان اخلاقی دانسته و از سوی دیگر، آن را نوعی توهم معرفی می‌کند. او معتقد است دین به عنوان نیرویی کنترل کننده ارزش‌های اخلاقی را ایجاد و تقویت می‌کند. جهت‌گیری مذهبی درونی به صورت یک چارچوب معنابخش می‌باشد که برحسب آن تمام زندگی شناخته می‌شود. اشخاصی با این جهت‌گیری، انگیزه‌های اصلی خود را در خود مذهب می‌یابند. دیگر نیازها هر چقدر هم که قوی باشند، نسبت به انگیزه ارزش کمتری دارند. چنین اشخاصی وقتی باوری را قبول می‌کنند، سعی می‌کنند، آن را درونی ساخته و به طور کامل دنبال کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

 آلپورت پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS) را برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ طراحی نمود. مقیاس وی شامل ۲۰ سوال بود که ۱۱ گزینه آن به جهت‌گیری مذهبی برونی و ۹ گزینه آن به جهت‌گیری مذهبی درونی اشاره می‌کردند. بعدها فیگن در سال ۱۹۶۳ این مقیاس را بررسی و یک سوال به بعد جهت‌گزینی مذهبی برونی اضافه نمود.

نمره گذاری پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری وارونه برخی از سوالات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری مذهبی (ROS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری جهت‌گیری مذهبی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *