پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

از نظر گولریاز و همکاران، تعهدسازمانی عبارتست از درجه نسبی تعیین هویت فرد با سازمان و مشارکت او در آن. به بیان دیگر تعهدسازمانی عبارتست از درجه نسبی تعیین هویت فرد با سازمان و مشارکت او در آن. به بیان دیگر تعهد سازمانی عبارت است از حالتی که فرد آرزو می­کند در عضویت سازمان باقی بماند و نگرش­های مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی است که در آن مشغول به کار هستند. تعهد سازمانی شامل باور به اهداف و ارزش­های سازمانی، تمایل به تلاش بیشتر در راه سازمان و تمایل شدید به ادمه عضویت در سازمان است. به اعتقاد آلن و میر، تعهد سازمانی شامل سه جنبه تعهد عاطفی (وابستگی عاطفی کارکنان به تعیین هویت با سازمان و مشارکت در فعالیت­های سازمان)، تعهد مستمر (ارزش نهادن به سازمان و سهیم شدن در زندگی سازمان) و تعهد هنجاری (ضرورت ماندن در سازمان)، است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ) با نام لاتین Porter’s Organizational Commitment Questionnaire توسط پورتر و همکاران در سال ۱۹۷۴ طراحی شد که انجل و پری آن را در سال ۱۹۸۱ اصلاح کردند و مشتمل بر ۱۵ سوال است. در پژوهش انجل و پری  دو خرده مقیاس با نام‌های ارزش تعهد و متعهد ماندن استخراج شده است.

نمره‌گذاری پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و همکاران (POCQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تعهدسازمانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *