دانلود پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت گلدبرگ

مدل پنج عاملی شخصیت

مدل پنج عاملی شخصیت که توسط کاستا و مک کری ارائه شده است در سال‌های اخیر نفوذ فراوانی در عرصه شناخت و ارزیابی شخصیت داشته است. این مدل حتی در طبقه بندی جدید DSM نیز تأثیر گذاشته است. بر طبق این مدل شخصیت را می‌توان به وسیله پنج عامل قوی توضیح داد:

 – روان رنجورخویی (N) یا ثبات هیجانی (ES)

 – برون گرایی (E)

 – گشودگی به تجربه (O)

 – توافق (A)

 – وظیفه شناسی (C)

معرفی پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت گلدبرگ

پرسشنامه‌های بسیاری بر طبق مدل پنج عاملی کاستا و مک کری ساخته شده‌اند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها پرسشنامه شخصیت پنج عاملی نئو (NEO) است. گلدبرگ (Goldberg) نیز یکی از افرادی است که پرسشنامه‌ایی را بر طبق مدل کاستا و مک کری ساخته است. گلدبرگ در سال ۱۹۹۹ با تحلیل پرسشنامه‌های موجود در زمینه مدل پنج عاملی شخصیت یک پرسشنامه ۵۰ ماده‌ای تهیه کرد که ویژگی‌های روانسنجی مطلوبی داشت. در این پرسشنامه برای ارزیابی هر بعد شخصیت ۱۰ گویه وجود دارد.

نمره گذاری پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت گلدبرگ

همانگونه که اشاره شد این پرسشنامه دارای ۵۰ ماده است که ۱۰ ماده به هر بعد شخصیت تعلق دارد. نمره گذاری آن به صورت مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت است. همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت کرده‌اند. در فایل آماده شده نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت گلدبرگ

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت گلدبرگ که در قالب یک فایل ورد و یک فایل pdf توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- فایل ورد و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲- نمره گذاری کامل به همراه محاسبه زیرمقیاس‌ها

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۴- تاریخچه و پایه‌های نظری پرسشنامه شخصیت

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *