آموزش اخذ پذیرش مقاله ISI

چند نکته درباره پذیرش مقاله ISI

پذیرش مقاله ISI بالاترین موفقیت علمی برای یک دانشجو یا پژوهشگر محسوب می‌شود. اگر مقالات را از نظر دشواری به چند سطح تقسیم کنیم ساده‌ترین مقاله برای چاپ یا پذیرش مقالات همایش‌هاست. در مرتبه بعدی مجلاتی قرار دارند که دارای اعتبار پایینی هستند و جزو مجلات ISI یا Scopus نیستند. در نهایت مجلاتی قرار دارند که دارای کیفیت بالایی هستند و جزو مجلات ISI هستند. برای گرفتن پذیرش مقاله ISI باید به چند نکته اساسی توجه کرد که در اینجا به آنها اشاره می‌شود (جهت معرفی مجله، ارسال مقاله، ترجمه مقاله، و پذیرش و چاپ در مجلات مختلف وارد این لینک شوید).

مقالات خود را نیتیو (Native) ترجمه کنید

اصول گرفتن پذیرش مقاله ISI

۱- نگارش یک مقاله: اولین قدم برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله‌ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد (ساختار مقالات علمی)، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات ۵ سال اخیر استفاده نمایید.

۲- مجله مناسبی پیدا کنید: در چند مطلب قبلی درباره یافتن مجله مناسب ISI توضیحاتی ارائه شد (یافتن مجله و ژورنال فایندر). مجله مورد نظر شما باید چند ویژگی داشته باشد: در حیطه علمی شما باشد، در لیست مجلات ISI یا Scopus قرار داشته باشد، در صورت امکان دارای ضریب تأثیر باشد (اینجا را ببینید)، تاحد امکان شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند (برای مثال ۱۲ یا ۶ شماره)، زمان بررسی مقالات در آن کوتاه باشد و میزان رد مقالات در آن پایین باشد.

۳- مقاله خود را ساب میت کنید: پس از یافتن یک مجله مناسب باید مجله خود را ساب میت کنید یعنی برای داوران مجله ارسال نمایید. برخی از مجلات به شیوه سنتی و از طریق ایمیل مقالات شما را می‌پذیرند اما برخی دیگر سیستم ساب میت آنلاین دارند که شما می‌توانید هر روز فرایند داوری مقالات خود را بررسی کنید.

۴- مرور مقدماتی مقاله: در این بخش از فرایند اخذ پذیرش مقاله ISI کاری از دست شما برنخواهد آمد. در اینجا ادیتور مجله مقاله شما را به صورت مقدماتی از نظر نو بودن موضوع، کیفیت ترجمه و همخوان بودن با ساختار مجله بررسی می‌کند.

۵- پذیرش، رد یا اصلاحات در مجله: اگر مقاله شما پذیرش شود مقاله‌تان بهتر دیده خواهد شد و دیگران و خودتان از آن استفاده خواهید کرد. اما اگر مقاله شما رد شود در اینصورت شما یک تجربه بزرگ به دست آورده‌اید. شما اصلاحاتی که داوران به رایگان برای شما ارسال کرده اند را مطالعه می‌کنید. در نوع سوم داوران پذیرش مقاله ISI شما را منوط به انجام اصلاحاتی در مقاله می‌دانند. در این صورت شما باید مقاله خود را ویرایش و دوباره ارسال نمایید.

۶- در صورت رد مقاله فرایند را از نو شروع کنید: اگر مقاله شما رد شده باشد باید این فرایند را نو طی کنید. اما مزیتی که این بار دارید این است که برخی از ایرادات آن در فرایند اخذ پذیرش قبلی اصلاح شده است. در اینجا نیز می‌توانید هشت دلیل اساسی ریجکت شدن مقاله از نگاه الزویر را مشاهده کنید.

توصیه نهایی برای اخذ پذیرش مقاله ISI

یکی از پژوهشگران مطرح دنیا فرایند نگارش و پذیرش مقاله ISI را به یک ماراتن تشبیه کرده است. این فرایند ممکن است گاهی بیش از یک سال طول بکشد و در نهایت مقاله شما رد شود. فراموش نکنید که گاهاً یک مقاله ۵ یا ۶ بار در مجلات مختلف رد می‌شود و در نهایت چاپ می‌شود. بنابراین در طول این فرایند شما باید انرژی و پشتکار خود را حفظ کنید.

برای تماس با همکاران ما در دپارتمان پذیرش مقاله ISI به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

7 پاسخ
  1. انواري
    انواري گفته:

    مطالب آموزنده وخیلی خوبی بودند از زحمات دست اندرکاران سایت بسیارمتشکرم

    پاسخ
  2. رضا
    رضا گفته:

    سلام به مدیریت و تمام دوستان زحمتکش و دلسوز سایت
    بابت اطلاعات بسیار مفیدی که در اختیار دیگران قرار می دهید بسیار تشکر می کنم.
    همیشه موفق و پیروز باشید.

    پاسخ
  3. بشیری
    بشیری گفته:

    با سلام و سپاس بیکران از راهنمایی های بی دریغتان .شاد و زنده و سلامت باشین ان شاءالله.

    پاسخ
  4. سارا
    سارا گفته:

    با سلام و خسته نباشید. دست مریزاد. بسیار مفید و ارزنده بودند.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *