مرگ تدریجی احساسات با تزریق بوتاکس

 مرگ تدریجی احساسات با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکسی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس مخفف سم بوتولینیوم است که از یک نوع باکتری با نام کلوستیریدیوم ترشح می شود. ترزیق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه، فعالیت ماهیچه را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد. آنگاه، صورت جوان‌تر و صاف‌تر و شادابتر می گردد.

تزریق بوتاکس

ارتباط بوتاکس با احساسات؟

یورگ مرتن یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه زارلند آلمان در کلاسهای آموزشی خود نحوه خواندن خطوط چهره افراد را آموزش می‌دهد. مرتن اعتقاد دارد که افراد با خطوط صورت خود پیام هایی را به دنیای پیرامون مخابره می کنند و این پیام ها کمک می کند تا افراد درک خوبی از همدیگر داشته باشند.

چگونه انجام بوتاکسی مانع رشد احساسات می شود؟

گروهی از پژوهشگران بالینی با انجام پژوهشی (که در نشریه Aesthetic Nursing چاپ شده) دریافتند که تزریق بوتاکس می‌تواند نشان دادن احساسات را از طریق حالات چهره بسیار محدود نماید. برای بروز احساسات در چهره حالتهای متفاوت و متنوعی کشف شده است که تعداد آنها تا ۲۱ احساس یا حالت می‌رسد. حال آنکه، با تزریق بوتاکس بسیاری از این حالت‌ها از بین می روند. همانگونه که قبل تر نیز گفتیم بروز احساسات باعث ایجاد درک متقابل افراد از یکدیگر می شود. پژوهشگران عقیده دارند حالت های متفاوت چهره نه تنها بازتاب دهنده احساسات است، بلکه در شکل دادن آنها هم تاثیر دارد و این هشدار را می دهند که نسل جدید با چهره های سرد و توخالی پروروش خواهند یافت که رشد اجتماعی و احساسی آنها محدود خواهد شد.

تزریق بوتاکسی

خانم کوایر که یک روانشناس است اظهار می‌دارد: نوجوانان از طریق حالات مختلف چهره، بهترین شیوه ارتباط با دیگران را یاد می گیرند.. همچنین افراد در بروز احساسات خود به شدت وابسته به تغییر دادن حالات چهره خود هستند و از بین رفتن این حالات در اثر تزریق بوتاکس می‌تواند یکی از رایج ترین و مهمترین شیوه های ارتباطی را از بین ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *