پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

اصطلاح هوش هیجانی اولین بار در سال ۱۹۹۰ و به عنوان نوعی از هوش اجتماعی توسط مایر و سالوی مطرح شد. مایر و سالوی هوش هیجانی را توانایی بازشناسی معنای عواطف و ارتباطات شمرده‌اند که فرد را قادر می‌سازد تا مشکلاتش را حل کند. هوش هیجانی به سه طبقه ارزیابی هیجانات، تنظیم هیجانات و استفاده از هیجانات در حل مسایل تقسیم می‌شود. گلمن معتقد است که هوش هیجانی جنبه‌ای از هوش است که در دستیابی افراد به موفقیت در ابعاد مختلف زندگی، بیشتر از هوش شناختی نقش دارد. بار ـ آن معتقد است که هوش هیجانی در اغلب اوقات، رشد می‌یابد و می‌توان آن را با استفاده از آموزش، برنامه‌ریزی و درمان، گسترش داد. او معتقد است افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند، عموماً در برخورد با خواسته‌ها و فشارها و فشارهای محیطی، عملکرد موفقیت‌آمیزتری دارند. تحقیقات نشان داده است که همپوشی بالایی میان هوش هیجانی و عامل‌های شخصیت وجود دارد. پژوهش‌های تجربی مختلفی نشان داده است که هوش هیجانی، ممکن است بهترین پیش‌بینی کننده موفقیت در تمام سطوح زندگی فرد باشد و ابعاد هوش هیجانی می‌تواند پیامدهای زندگی فرد را پیش‌بینی کند. بار ـ آن در الگویی که از هوش هیجانی معرفی می‌کند، صرفاً روابط درونی فرد با خود و دیگران را مورد توجه قرار نمی‌دهد بلکه عناصری چون سازش، تحمل فشار و خلق عمومی را نیز از عوامل تشکیل دهنده هوش هیجانی می‌شمارد. فرشمن و روبینو نشان داده‌اند که مهارت‌های هوش هیجانی، برای حفظ شبکه‌های اجتماعی، موثر است. اسکات و همکاران نیز در مطالعه‌ای گسترده نتیجه گرفتند که افراد، با هوش هیجانی بالا، در موقعیت‌های اجتماعی، احساس همدلی، خودکنترلی، مهارت‌های اجتماعی، پاسخ‌های همکاری، روابط محبت‌آمیز و رضایت زناشویی بالاتری داشتند. مطالعات و نظریات مختلف چنین نشان می‌دهد که هوش هیجانی آموختنی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

پرسشنامه هوش هیجانی (EQ) سیبر یا شرینگ دارای ۵ زیرمقیاس است: خودانگیزی (۷) سوال، خودآگاهی (۸ سوال)، خودکنترلی (۷ سوال)، هوشیاری اجتماعی یا همدلی (۶ سوال). مهارت‌های اجتماعی (۵ سوال) و در کل دارای ۳۳ سوال می‌باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز در این فایل مشخص شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ (EQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش هیجانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *