پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

ازدواج در همه جوامع، رسمی مهم تلقی می‌شود. همان‌طور که بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند، ارتباط زناشویی پیش‌بینی کننده قوی کیفیت زناشویی است. هم درمانگران و هم زوج‌ها عقیده دارند که شایع‌ترین و مخرب‌ترین مشکلات در ازدواج‌های شکست خورده مشکلات ارتباطی است. ماهیت ارتباط زناشویی سرچشمه همه ناخشنودی و تعارضات زناشویی است. عدم توافق در هر رابطه زناشویی طبیعی است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اگر زوج‌ها بتوانند به شیوه مثبتی تعارضات را مدیریت کنند و توانایی حل آن‌ها را داشته باشند، وجود تعارض فراوان آسیب‌زا نیست. رابطه تعارض و رضایت زناشویی از پیشینه پژوهشی چندین ساله‌ای برخوردار است. تعارضات زناشویی یکی از مشکلات شایع زوج‌ها در دنیای امروز است. تعارض زمانی به وجود می‌آید که زوج‌ها به دلیل همکاری و تصمیمات مشترکی که می‌گیرند، درجات مختلفی از استقلال و همبستگی را نشان دهند. این تفاوت‌ها را می‌توان روی یک پیوستار از تعارض خفیف تا تعارض کامل طبقه‌بندی کرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R) برای سنجیدن تعارضات زن و شوهری و برمبنای تجربیات بالینی ساخته شده است. این پرسشنامه هشت بعد از تعارضات را می‌سنجد مانند: کاهش همکاری، کاهش رابطه جنسی و افزایش واکنش‌های هیجانی.

 

نمره گذاری پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هشت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری وارونه برخی از سوالات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تعارضات زناشویی (MCQ-R)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تعارضات زناشویی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *