پرسشنامه ارزش‌ های فرهنگی هافستد (CVO)

پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO)

مدل هافستد درباره ارزش‌ها یا ابعاد فرهنگی مربوط به محیط کار می‌باشد. وی پنج ارزش فرهنگی مرتبط با کار را برمی‌شمارد که عبارتند از: توزیع قدرت، درجه پذیرش ابهام، زنانگی ـ مردانگی، فردگرایی ـ جمع‌گرایی، و پویایی کنفسیوسی یا جهت‌گیری کوتاه مدت و بلند مدت. توزیع قدرت: هر اندازه که افرادی با قدرت کمتر در یک جامعه نابرابری در قدرت را می‌پذیرند و آن را امری معمول می‌دانند، میزان توزیع قدرت را نشان می‌دهد. متناوباً افراد، وابسته به همین میزان برای نشان دادن مخالفت با افراد مافوق خود اکراه دارند و انتظار ندارند که افراد مافوق با آنها در فرآیند تصمیم‌گیری مشورت کند. فردگرایی: این مورد عبارت است از میزانی که افراد در یک کشور ترجیح می‌دهند به عنوان فرد عمل کنند تا اعضای یک گروه. فرهنگ‌های فردگرا تصور می‌کنند هر فرد ابندا به دنبال علاقمندی خود و سپس علاقمندی خانواده خود است. در فرهنگ‌های جمع‌گرا هر فرد خود را به یک یا چند گروه داخلی متعلق می‌داند که نمی‌‌تواند از آن جدا شود. مردانگی: مردانگی عبارت است از میزان بها دادن به ارزش‌های مردانه همچون پیشرفت، کسب درآمد، آموزش، به روز بودن، و ارزش‌های زنانه همچون جو دوستانه، امنیت جایگاه، شرایط فیزیکی و همکاری. میزان بها دادن بیشتر به ارزش‌هایی همچون جرات، عملکرد، موفقیت و رقابت نسبت به ارزش‌هایی چون کیفیت زندگی، حفظ ارتباطات گرم شخصی، خدمات، مراقبت از ضعیفان و همبستگی. درجه پذیرش ابهام: درجه پذیرش ابهام عبارت است از میزان عصبی شدن افراد از موقعیت‌هایی که تصور می‌کنند سازماندهی شده، مشخص و قابل پیش‌بینی نبودند. این موقیعت‌ها مواردی هستند که آن‌ها تلاش می‌کنند با حفظ اصول سخت رفتاری و اعتقاد به حقیقت محض، از آن اجتناب کنند. درجه پذیرش ابهام را نباید با اجتناب از ریسک اشتباه گرفت. جهت‌گیری کوتاه‌مدت ـ بلندمدت: هافستد علاوه بر چهاربعد فرهنگی بعد پنجمی را نیز مطرح کرده است به نام پویایی کار کنفسیوسی. بعد جدید فرهنگی عبارت بود از چهار مورد ارتباط سفارشی، صرفه‌جویی، مقاومت، و احساس شرم کردن. این چهار بعد ارزش‌های کنفسیوسی را در جامعه چین نشان می‌دهد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO)

پرسشنامه ارزش‌های فرهنگی هافستد (CVO) در اصل همان مقیاس ۲۳ سوالی هافستد می‌باشد که در ایران توسط منصوری و همکاران هنجاریابی شد. در نتیجه هنجاریابی، در نهایت ۱۶ سوال بارعاملی معناداری در پرسشنامه اخذ شد و پرسشنامه ۱۶ سوالی به وجود آمد. این پرسشنامه چهار عامل را به صورت مجزا مورد سنجش قرار می‌دهد.

نمره‌گذاری پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه ارزش های فرهنگ سازمان هافستد (CVO)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ارزش‌های فرهنگی هافستد

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *