پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

رفتارهای ضدبهره‌وری، رفتارهایی تعمدی هستند که جهت وارد آوردن آسیب و زیان به سازمان و منابع انسانی آن (مانند ارباب رجوع، همکاران، مشتریان و مدیران) به وجود می‌آیند. رفتارهای ضدبهره‌وری عبارتند از رفتارهای بهره‌کشی از دیگران، خشونت (هم فیزیکی و هم کلامی)، انجام ناصحیح کار به صورت عمدی، فریبکاری، کم‌کاری (مانند غیبت، سرپیچی از کار، تاخیر انداختن در انجام کار)، کینه‌جویی، بهر‌کشی و سوء مصرف مواد. ویژگی اصلی تمامی رفتارهای ذکر شده آن است که کاملاً عمدی و آگاهانه هستند. دو ویژگی تعمدی بودن و آسیب‌زا بودن رفتارهای ضدبهره‌وری در درک آن‌ها بسیار ضروری می‌باشند. این اصطلاح به رفتارهای دزدی، خشونت، سوء مصرف مواد و غیبت از کار در کارکنان اطلاق می‌گردد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ) توسط مارکوس در سال ۲۰۰۲ برای سنجش رفتارهای ضدبهره‌وری  ساخته شد. این پرسشنامه در فرم اصلی آن دارای ۷۴ سوال است. در نسخه ایرانی این پرسشنامه ۱۰ ماده آن به دلایل مغایرت با فرهنگ ایرانی حذف شد و فرم ۶۴ سوالی آن به وجود آمد. این مقیاس دارای ۴ زیرمقیاس است و در طیف لیکرت از هرگز تا همیشه نمره‌گذاری می‌گردد.

نمره گذاری پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

با توجه به اینکه پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ) برای اولین بار در ایران توسط دانشجویان دکترای روانشناسی در موسسه ایران تحقیق آماده سازی شده است، نمره گذاری آن به صورت اختصاصی توسط این موسسه آماده شده است. همچنین پس از نمره‌گذاری پرسشنامه چهار زیرمقیاس نیز برای آن قابل محاسبه است: دزدی، خشونت، سوء مصرف مواد و غیبت از کار.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل اولین بار در ایران توسط موسسه ایران تحقیق

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

۵- پایه‌های نظری رفتارهای ضدبهره‌وری

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سنجش رفتارهای ضدبهره وری (CWBQ)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *