پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

در تحقیقات انجام شده، جهت‌گیری‌های انگیزیشی به صورت‌های مختلف مطرح شده‌اند، اما بیش از دو دهه است که اکثر کارهای نظری و تجربی در این حیطه برانگیزش پیشرفت تمرکز یافته است. یکی از رویکردهای مطرح در حوزه جهت‌گیری‌های هدف در سال‌های اخیر، رویکرد سه بخشی الیوت و همکاران است. الیوت انگیزه پیشرفت را به عنوان گرایش‌های کلی تعریف می‌کند، که فعالیت پیشرفت را موجب می‌شود و افراد را به سمت موفقیت یا شکست سوق می‌دهد. در مدل الیوت سه جهت‌گیری هدف مستقل ترسیم می‌شود: ۱- هدف عملکرد گرایشی که بر کسب شایستگی و تایید در نزد دیگران تمرکز است و این نمایش قدرت، مبنای خودارزشی فرد است. فرد تمایل دارد تا اهدافی را دنبال کند که در جامعه هنجار شایستگی است. ۲- هدف عملکردگریزی که بر دوری‌جویی از ناشایستگی در نزد دیگران تاکید دارد. به عبارت دیگر در عین حال که فرد نمی‌خواهد بهترین باشد اما به شکست هم تمایلی ندارد. ۳- هدف تبحری که بر افزایش کفایت و کسب مهارت در تکلیف تاکید دارد. این هدف به یادگیری، پیشرفت و مهارت‌های تبحری اشاره دارد. در این جهت‌گزینی تسلط یافتن، فراگیری موضوعات، اعتلای دانش و بالفعل کردن توانایی‌های بالقوه از طریق یادگیری، هدف اصلی فرد است و خطا به عنوان بخش لاینفک فرآیند یادگیری، محسوب می‌شود و محرکی برای تلاش و اصلاح عملکرد است. استانداردهای ارزیابی جنبه درونی دارند و رضایت و احساس غرور با میزان تلاش صرف شده ارتباط مستقیم دارد و تلاش نکردن احساس گناه و بی‌کفایتی را به دنبال دارد. الیوت اهداف تبحری را به عنوان تمرکز بر رشد شایستگی یا تسلط یافتن بر تکلیف تعریف کرده است. از آنجایی که این انگیزه افراد را به سمت موفقیت سوق می‌دهد فرض بر این است که نیاز به انگیزه پیشرفت زیربنای اهداف تبحری می‌باشد. اهداف عملکردگریزی به عنوان تمرکز بر اجتناب از احساس بی‌کفایتی نسبت به همتایان تعریف شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

پرسشنامه جهت گیری زندگی (ELOT-P)  توسط چانگ و همکاران در سال ۱۹۹۷ معرفی شده است. این مقیاس دارای ۱۳ سوال است که دو عامل را شامل می‌شود که عبارتند از بدبینی و خوش‌بینی. این پرسشنامه در ایران توسط رضایی در سال ۱۳۹۳ هنجاریابی شد.

نمره‌گذاری پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه جهت گیری زندگی چانگ و همکاران (ELOT-P)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری جهت‌گیری زندگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *