پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

استرس عبارت است از واکنش‌های فیزیکی، ذهنی و عاطفی که در نتیجه تغییرات و نیازهای زندگی فرد، تجربه می‌شوند. تغییرات می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. پاسخ افراد به تغییرات زندگی متفاوت است. استرس مثبت می‌تواند یک انگیزش دهنده باشد در حالی که استرس منفی می‌تواند در زمانی که این تغییرات و نیازها، فرد را شکست می‌دهند، ایجاد شود. به عبارتی دیگر استرس را می‌توان این گونه تعریف کرد: پاسخ عمومی و غیراختصاصی بدن در جهت حفظ هموستاز به هر عاملی که موجب تهدید یا برهم خوردن توانایی‌های جبرانی بدن گردد. به طور کلی می‌توان گفت استرس یا فشار روانی یک اصطلاح کلی برای بیان الگوهایی از پاسخ‌های روانی و فیزیولوژیک به تحریکات هیجانی و فیزیکی است. پاسخ‌های فشار روانی وقتی بروز پیدا می‌کنند که ظرفیت برای سازش با بدن تحت فشار قرار می‌گیرد. استرس‌های منفی (دیسترس) که مربوط است به ترس، خشم، و خستگی روزمره افراد و با کلماتی از قبیل ناکامی، خشم، ترس، سردرگمی، سرخوردگی و … از آنها یاد می‌کنند و منشاء آنها را در هیجانات و تنش‌های عصبی و وضعیت‌های پرفشار زندگی می‌دانند. در واقع استرس عبات است هر نوع رویدادی که چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ جسمی فشاری بر بدن وارد نماید. شباهت‌های موجود در هر سه نوع فشار روانی که به آنها اشاره شد، باعث شده است که بیشتر به اثرات منفی فشار روانی توجه نماییم، در واقع برای بیان هریک از فشارهای مثبت و منفی کلمات متفاوتی وجود دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS) در سال ۱۹۶۷ طراحی شد. این پرسشنامه حاوی ۴۳ سوال می‌باشد که به منظور نشان دادن تاثیر استرس ناشی از تغییرات عمده زندگی که عامل مشترک بین تمام انواع استرس‌هاست، ساخته شده است.

نمره‌گذاری پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

همکاران ما در بخش روان‌شناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده  نحوه نمره‌گذاری این پرسشنامه و طبقات آن نیز ارایه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه استرس هولمز و راهه (SRRS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری استرس

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *