دانلود پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS)

معرفی پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS)

افسردگی اختلالی است که در تمام دوران‌ها وجود داشته و در متون تاریخی مطالب بسیاری درباره آن آمده است. افسردگی که شایع‌ترین اختلال روانی محسوب می‌شود دارای علایمی است که عبارتند از: کاهش خلق، اختلال در تغذیه و خواب، لذت نبردن از فعالیت‌هایی که قبلاً لذت بخش بوده‌اند، احساس غمگینی و افکار خودکشی. به دلیل اینکه این اختلال هزینه‌های مادی و روانشناختی بسیاری برای جامعه و فرد مبتلا در پی دارد، سنجش و درمان آن همواره در اولویت اول متخصصان سلامت روان بوده است. ابزارهای بسیار معروفی همانند پرسشنامه افسردگی بک برای سنجش افسردگی وجود دارند اما پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) برای غربالگری سریع این اختلال بسیار کارآمد است.

پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) که معادل انگلیسی آن Goldberg’s depression scale است توسط دکتر ایوان گلدبرگ (Ivan Goldberg) تهیه شد و دارای ۱۸ ماده است. نمره گذاری آن به صورت لیکرت ۶ گزینه‌ای است و هر چه نمره فرد در آن زیاد باشد نشانگر افسردگی بیشتر اوست. در دستوالعمل پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) از فرد خواسته می‌شود که با درنظر گرفتن شرایط خود در دو هفته اخیر، به سوالات پاسخ دهد.

نمره گذاری پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS)

نمره گذاری پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) به صورت کامل توسط موسسه ایران تحقیق آماده شده است. پس از به دست آوردن نمرات امکان تفسیر نمرات و قرار دادن افراد در یکی از شش طبقه زیر وجود دارد:

سالم

احتمال رشد افسردگی

افسردگی مرزی

افسردگی خفیف تا متوسط

افسردگی متوسط تا شدید

افسردگی شدید

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) که در قالب یک فایل word و یک فایل pdf توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است از مزایای زیر استفاده نمایید:

۱- دریافت فایل word و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲-  پایایی ایرانی به روش آلفای کرونباخ با رفرنس معتبر ایرانی

۳- نمره‌گذاری کامل به همراه تفسیر نمرات به دست آمده

۴- معرفی و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *