۹ واقعیت بسیار عجیب درباره بدن انسان

 ۹ واقعیت بسیار عجیب درباره بدن انسان

ما معمولاً در دوران مدرسه و برخی از دروس خاصی واقعیت‌هایی را از بدن و کارکرد آن می‌خوانیم. اما برخی واقعیت‌های بسیار عجیب و غریب هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و ما قصد داریم در اینجا لیستی از این واقعیت‌ها که شاید برای اولین بار می‌شنوید را به شما ارائه می‌دهیم.

۹- وجود بیش از هفت میلیارد باکتری در داخل دهان!

humanbody9

آیا می‌دانستید تعداد باکتری‌هایی که در دهان شما وجود دارد بیش از تعداد کل جمعیت کره زمین است؟ بله، حدوداً هفت میلیارد باکتری در دهان شما وجود دارد و این بدان خاطر است که غذا و آب کافی در دهان شما وجود دارد و دمای آن معمولاً ثابت و مناسب است. این باکتری‌ها نه فقط در روی دندان‌هایتان، بلکه بر روی لثه‌ها، زبان، و داخل گونه‌هایتان زندگی می‌کنند. برخی از این باکتری‌ها با تمیز کردن غذاهای موجود بین دندان‌های ما خدمتی ارایه می‌دهند که به هیچ عنوان هم خطرناک نیست!

۸- بدن نوزاد انسان تعداد ۶۰ استخوان بیشتر از یک فرد بالغ دارد

humanbody8

نوزاد انسان در بدو تولد با ۳۰۵ استخوان به دنیا می‌آید که در مقایسه با یک انسان بالغ تعداد آن زیاد می‌باشد. به تدریج و به همراه رشد، این استخوان‌ها به هم متصل می‌شوند تا استخوان واحدی را تشکیل دهند. اسکلت نوزاد عمدتاً از غضروف ساخته شده است. همین که شروع به رشد می‌کند، طی فرایند استخوان سازی، بسیاری از این غضروف‌ها تبدیل به استخوان می‌شوند. هنگام بلوغ، تعداد استخوان‌ها برابر ۲۰۶ عدد می‌باشد.

۷- داشتن موی زیاد در بدن با بالا بودن ضریب هوشی مرتبط می‌باشد

humanbody7

مطالعات انجام شده بین داشتن موی زیاد در بدن و بالا بودن ضریب هوشی ارتیاطاتی را کشف کرده‌اند. علاوه بر ضریب هوشی، داشتن موی زیاد در بدن، با سطح تحصیلات نیز ارتباط دارد. این ارتباطات بیشتر در مردها صادق می‌باشد. این مساله در خانم‌ها فعلاً  تحت مطالعه می‌باشد.

۶- بیشترین مقدار آهن در بدن شما برابر است با یک میخ

بدن انسان 6

بدن انسان مقداری طعم فلزی نیز دارد. هرکسی که تاکنون مزه خون را اندکی چشیده می‌تواند این مساله را تصدیق کند. این در نتیجه وجود آهن در خون می‌باشد. حد کافی آهن در بدن شما به اندازه یک میخ می‌باشد (۳ اینچ) و اگر کمتر از این مقدار باشد شما شدیداً دچار کم خونی خواهید شد.

۵- آنزیمهای بدنتان بعد از مرگ، شما را در عرض ۳ روز خواهند خورد

humanbody5

در طول ۳ روز بعد از مرگ، این آنزیم‌ها اول قبل از اینکه شما را بخورند نهاری که در معده شما هست را خواهند خورد. آنزیم‌های موجود در پانکراس علت اصلی تجزیه اجزای بدن می‌باشند. بدن بزودی حالت ترسناک و بد بویی به خود می‌گیرد. باکتری‌های روده از سلوهای مرده تغذیه می‌کنند که در نتیجه این حالت گازی سمی متصاعد می‌شود و بدن شرو‌ع به ورم کردن می‌کند.

۴- قلب در طول یک روز در حدود یک و نیم میلیون بشکه خون پمپاژ می کند

humanbody4

شاید در فیلم‌ها هم دیده باشید که وقتی قلب از بدن جدا شده است چگونه ضربان دارد. این بدلیل ضربان الکتریسته موجود در درون آن است. قلب شما در طول یک روز حدوداً یک و نیم میلیون بشکه خون پمپاژ می‌کند که چنین حجمی برای پرکردن تانکر ۲۰۰ تیلر حمل مواد سوختی کافی می باشد.

۳- یک انسان بالغ از ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ اتم ساخته شده است

humanbody3

یک انسان بالغ معمولی وزنی معادل ۷۰ کیلوگرم دارد که ۹۹ درصد آن عمدتا از اکسیژن، هیدروژن، و کربن ساخته شده است. بنابراین، یک بدن ۷۰ کیلوگرمی از رقمی که در عنوان به آن اشاره شد یعنی ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ اتم ساخته شده است.

۲- فقط ۴۰۰ تخم در تخمدان قابلیت باروری دارند

humanbody2

تخمدان یک نوزاد دختر در بدو تولد دارای ۲ میلیون تخم می‌باشد، اما در هنگام بلوغ، این تعدا به ۵۰۰ هزار تخم تقلیل پیدا می‌کند. تخمین زده می‌شود که فقط ۴۰۰ تخم از پانصد هزار تخم قابلیت باروری را دارند.

۱- بدن مردها روزانه ۱۰ میلیون اسپرم جدید تولید می کند

humanbody1

بدن مردها تقریبا روزانه ۱۰ میلیون اسپرم جدید تولید می‌کند که همین تعداد کافی است تا در عرض ۶ ماه کل سیاره پر از جمعیت انسانی شود. با این حال، تقریبا ۷۲ الی ۹۰ روز طول می‌کشد تا اسپرم بالغ تولید گردد.

1 پاسخ
  1. mohammad ismayel kakar
    mohammad ismayel kakar گفته:

    بسیاریک موضوع جالب وحیاتی را پخش نمودید که حتمآ مردم از این پوست یک نتیجه مثبت خواهند گرفت. موفق کامگار باشید…

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *