دانلود سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ)

معرفی سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ)

پرخاشگری از جمله متغیرهای روانشناختی است که مباحث زیادی درباره آن وجود دارد. در تعریف پرخاشگری باید آن را از متغیرهایی همچون خصومت و خشم تمییز دهیم. به طور خلاصه می‌توان چنین گفت که خشم به هیجان، خصومت به نگرش و پرخاشگری به رفتار اشاره دارند. خشم یک حالت هیجانی است که می‌تواند زیربنای پرخاشگری و خصومت باشد. خصومت به نگرش پرخاشگرانه فراگیری گفته می‌شود که فرد را به سوی رفتاری پرخاشگرانه سوق می‌دهند و در نهایت پرخاشگری به رفتار قابل مشاهده و با قصد آسیب رسانی گفته می‌شود.

از جمله ابزارهای که برای سنجش پرخاشگری ابداع شده است، سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ) یا پرسشنامه پرخاشگری نواکو (AGQ) است. این سیاهه که نام انگلیسی آن Aggression Questionnaire می‌باشد در سال ۱۹۸۶ توسط نواکو ساخته شد. سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ) شامل ۳۰ ماده است که تهاجم، خشم و کینه توزی را می‌سنجد. این پرسشنامه سه زیرمقیاس دارد که عبارتند از: رفتار پرخاشگرانه، فکر پرخاشگرانه و احساس پرخاشگرانه. کسب نمره زیاد در این پرسشنامه نشانگر پرخاشگری زیاد و کسب نمره کم نشان دهنده پرخاشگری کم می‎باشد.

نمره گذاری سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ)

همکاران بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی دستورالعمل کامل نمره‌گذاری سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ) نموده‌اند. در فایل آماده شده پس از نمره گذاری پرسشنامه و محاسبه نمرات وارونه، سه زیرمقیاس به ترتیب زیر به دست می‌آید:

زیرمقیاس اول: رفتار پرخاشگرانه

زیرمقیاس دوم: فکر پرخاشگرانه

زیرمقیاس سوم: احساس پرخاشگرانه

خرید و دانلود سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود سیاهه پرخاشگری نواکو (AGQ) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- دسترسی به فایل ورد پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲- دستوالعمل کامل نمره گذاری و محاسبه زیرمقیاس‌ها

۳- روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۴- تاریخچه و پایه‌های نظری پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *