پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

در طول چند سال اخیر، موج سومی از درمان‌های رفتاری درون سنت‌های رفتاری و شناختی ایجاد شده است. این رویکردها بر پذیرش، ذهن‌آگاهی، جداسازی شناختی، دیالکتیک، ارزش‌ها، معنویت و روابط تاکید دارند و از لحاظ فلسفی به جای این که مکانیکی باشند، بافت نگر هستند. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یکی از این این رویکردها است که هدف اصلی آن ایجاد انعطاف‌پذیری روانی است، یعنی ایجاد توانایی عملی در بین گزینه‌های مختلف، به نحوی که این گزینه متناسب‌تر باشد، نه این که صرفاً کاری جهت اجتناب از افکار، احساسات، خاطره‌ها یا تمایلات آشفته‌ساز انجام یا در حقیقت به فرد تحمیل شود. در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، تمایل به خریدن معنای تحت‌الفظی یا قراردادی افکار، هیجانات و احساسات جسمانی را آمیختگی شناختی می‌نامند که نقش مهمی در سبب‌شناسی و ماندگاری اختلالات اضطرابی نیز بازی می‌کند. گسلش شناختی که نقطه مقابل آمیختگی شناختی است، به تضعیف فرآیندهای زبانی که آمیختگی شناختی را افزایش می‌دهد، می‌پردازد. تمرین‌های گسلش شناختی، به افراد کمک می‌کند تا به فرآیندهای زبانی‌شان توجه کنند، به گونه‌ای که درگیر آنها نشده و نظاره‌گر افکاری که می‌آیند و می‌روند باشند، به طوری که از منظر یک مشاهده‌گر بی‌طرف به آنها نگاه کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT) توسط هرزبرگ و همکاران در سال ۲۰۱۲ طراحی شده که هدف آن ساخت یک پرسشنامه‌ای برای سنجش اختلالات اضطرابی بود. پرسشنامه حاضر به جای سنجش شدت یا درجه نشانه، میزان اعتقاد هر فرد را در یک طیف لیکرت به هر عبارت می‌سنجد. این پرسشنامه دارای ۱۶ سوال و سه زیرمقیاس هستند که عبارتند از نگرانی جسمی، تنظیم هیجان، و ارزیابی منفی.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی (BAFT)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری باورپذیری افکار و احساسات اضطرابی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *