مقیاس شادکامی آکسفورد فرم جدید (OHQ)

توجه: این پرسشنامه فرم دیگری با نام پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) نیز دارد (اینجا را ببینید).

طبق بسیاری از تئوری‌های هیجان، شادکامی یکی هیجان‌های بزرگ و اصلی است. در تبیین شادکامی، دو مکتب اصلی تفکر وجود دارد: لذت گرایی یک نظریه روان شناختی است که طبق آن، ارگانیزم به منظور جستجوی لذت و دوری از درد انگیخته می‌شود. اما شادکامی یک مفهوم بسیار پیچیده است و نظریه‌های شناختی، دیدگاهی دیگر ارائه کرده‌اند: لازاروس، نظریه پرداز شناختی هیجان، شادکامی را به عنوان هیجانی تعریف کرده است که نتیجه‌ای است از به وجود آوردن پردازشی قابل استدلال در جهت فهم یک هدف. به عبارت دیگر، نظریه‌های شناختی، شادکامی را به عنوان آنچه در راه رسیدن به هدف تجربه می‌شود می‌بینند. به این ترتیب، شادکامی منبعث از هدف یا برانگیخته شده توسط هدف است، در حالی که نظریه لذت‌گرایی، شادکامی را به عنوان وضعیت آخر یا خود هدف میبیند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس شادکامی آکسفورد فرم جدید (OHQ)

سیاهه شادکامی آکسفورد (OHI) یکی از رایج‌ترین مقیاس‌ها برای سنجش شادکامی است. نسخه اولیه این پرسشنامه در سال ۱۹۸۹ توسط آرجیل، مارتین، و کراسلند به عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری شادی شخصی ساخته شد. در سال ۲۰۰۲ آرجیل و هیلز نسخه‌ایی جایگزین و بهبود یافته از این مقیاس را زیر عنوان مقیاس شادکامی آکسفورد (OHQ) طرح ریزی و ارایه کردند که متشکل از ۲۹ آیتم (۲۰ آیتم از مقیاس قبلی و ۹ آیتم تجدید نظر شده) است که در یک طیف لیکرتی ۶ درجه‌ای پاسخ داده می‌شود.

نمره گذاری مقیاس شادکامی آکسفورد فرم جدید (OHQ)

با توجه به اینکه این پرسشنامه دارای دو فرم است، اختلافاتی درباره نحوه نمره گذاری آن وجود دارد. همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق هر دو فرم این پرسشنامه را با نمره گذاری کامل آماده کرده‌اند.

خرید و دانلود مقیاس شادکامی آکسفورد فرم جدید (OHQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس شادکامی آکسفورد فرم جدید (OHQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شادکامی

۵- پایه‌های نظری شادکامی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *