پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

کوباسا در سال ۱۹۷۹ مفهوم سرسختی را معرفی کرد. این ویژگی شخصیتی که از روان‌شناسی هستی‌گرا سرچشمه گرفته، یک خصیصه کلی مربوط به فردی است که وقایع پرتنش زندگی را مسئولانه تلقی می‌کند و تغییرات را به عنوان بخش طبیعی و جالب توجه زندگی در نظر می‌گیرد. تصور می‌شود که این جهت‌گیری مثبت نسبت به زندگی به فرد کمک می‌کند که تحت شرایط استرس آمیز سالم بماند. برطبق نظر کوباسا نستوهی از سه بعد مرتبط به هم تشکیل شده است؛ تعهد: احساس درگیری و اشتغال با فعالیت‌های زندگی؛ مبارزه‌طلبی: گرایش برای تلقی کردن وقایع پرتنش به عنوان فرصت‌های بالقوه و جالب توجه برای رشد؛ کنترل: ادراکی از تاثیر داشتن برزندگی خود. پولاک مفهوم سرسختی به سلامت را معرفی و پرسشنامه سرسختی مرتبط به سلامت (HRHS) را بوجود آورد. برطبق تعریف پولاک سرسختی مرتبط به سلامت یک ویژگی شخصیتی است که از سه مولفه تعهد، مبارزه‌طلبی و نترل تشکیل شده است. مولفه تعهد به ارزیابی مثبت و استفاده از راهبردهای مقابله موثر برای سازگاری با بیماری‌های مزمن اشاره دارد. مولفه کنترل به استفاده از منابع من برای ارزیابی، تفسیر و پاسخ به استرس‌زاهای سلامت اشاره دارد و مولفه مبارزه طلبی تمایل به در نظر گرفتن و ارزیابی مجدد استرس‌زاهای سلامت به عنوان عواملی سودمند برای رشد شخصی (نه تهدید کننده یا زیانبخش) را در برمی‌گیرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24) با نام لاتین Revised Health Hardiness Inventory، یک پرسشنامه  خودگزارشی است که ۲۴ ماده و ۴ خرده‌مقیاس ارزش سلامت (HV)، مکان کنترل درونی سلامت (IHLOC)، مکان کنترل بیرونی سلامت (EHLOC) و شایستگی سلامت ادراک شده (PHC) را شامل می‌شود و توسط گیبهاردت و همکاران در سال ۲۰۰۱ تهیه شده است. هر ماده پرسشنامه به صورت یک جمله می‌باشد که به وضعیت سلامت فرد اشاره می‌کند.

نمره‌گذاری پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سرسختی سلامت (RHHI-24)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سرسختی سلامت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *