پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

تلاش‌های تحقیقی در سال‌های اخیر بر تعیین عوامل موثر و نقش آنها در پیشرفت تحصیلی بوده است که در این میان توجه به عامل‌های غیرتحصیلی نیز دیده می‌شود. یکی از این عوامل مهم غیرتحصیلی تاب‌آوری که هم بر پیشرفت تحصیلی و هم بر برخی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی اثرگذار است. نتایج مطالعات بیانگر رابطه مثبت‌ تاب‌آوری و موفقیت تحصیلی، خودکارآمدی و خودبهسازی است. به طور کلی تاب‌آوری به عنوان فرآیند، ظرفیت یا نتیجه سازگاری موفقیت‌آمیز علیرغم چالش‌ها یا شرایط تهدیدآمیز تعریف شده است. در حوزه تحصیل آلوا معتقد است که تاب‌آوری تحصیلی اشاره به سطوح بالای انگیزش و پیشرفت و عملکرد، علیرغم حوادث و شرایط استرس‌زایی دارد که دانش‌آموزان در مدرسه با آن مواجه‌اند. کلوز و سولبورگ آن را توانایی موفقیت در مدرسه، علیرغم شرایط فقر تعریف می‌کنند که دربرگیرنده شایستگی‌هایی از قبیل اعتماد، بهزیستی، انگیزش، جهت‌گزینی، ارتباط قوی و مدیریت استرس است. تحقیقات در زمینه تاب‌آوری بیشتر متمرکز بر حوادث زندگی مثل داشتن شرایط محرومیت، داشتن والدین فقیر و یا طلاق بوده است و تحقیقات کمی در زمینه تاب‌آوری تحصیلی یا گروه‌های اقلیت قومی و یا دانش‌آموزانی که از پیشرفت کمی برخوردار بودند انجام شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)  توسط ساموئلز در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و در دو مطالعه مناسب بودن آن تایید شد. سپس با گسترش مطالعه در سال ۲۰۰۹ با همکاری وو به چاپ رسید. نسخه اصلی این پرسشنامه ۴۰ سوال را شامل می‌شود. در هنجار ایرانی تعداد سوالات این پرسشنامه به ۲۹ سوال تقلیل یافته و در نهایت برای این پرسشنامه سه عامل با عناوین مهارت‌های ارتباطی، جهت‌گیری آینده، و مسئله محور/مثبت‌نگر تایید شدند.

نمره‌گذاری پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز در این فایل مشخص شده‌اند.

خرید و دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تاب آوری تحصیلی (ARI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تاب‌آوری تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *