پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

احساس تعلق به مدرسه یا احساس ارتباط با مدرسه از متغیرهای جدید در حوزه آموزش و پرورش است. جامع‌ترین تعریف مبتنی بر رویکرد زیست بوم شناسانه یا مبتنی بر بعد اجتماعی است. در این رویکرد احساس تعلق به صورت عمومی عبارت است از توصیف کیفیت ارتباطات در سطح جامعه و به صورت اختصاصی احساس تعلق به مدرسه به عنوان دیدگاه افراد که باعث افزایش پیوند آنان با محیط مدرسه می‌شود تعریف می‌گردد. این متغیر سابقه چندانی در ادبیات پژوهشی ندارد و تنها ابزار برای سنجش آن پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS) یا احساس ارتباط با مدرسه که معادل انگلیسی آن Students’ Sense of Connectedness With School است توسط بری، بتی و وات در سال ۲۰۰۴ طراحی شد. این پرسشنامه به صورت جملات مثبت در مقیاس لیکرت از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم طراحی شده است. پرسشنامه مذکور در سال ۲۰۰۵ نیز توسط بتی و بری مورد تجدید نظر قرار گرفته است. این پرسشنامه به‌طور کلی دارای ۶ خرده مقیاس شامل احساس تعلق به مدرسه و همسالان، حمایت معلم، احساس رعایت احترام و عدالت در مدرسه، مشارکت در اجتماع، ارتباط فرد با مدرسه و مشارکت علمی می‌باشد.

نمره گذاری پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق علاوه بر تهیه سوالات، تاریخچه، پایه‌های نظری و روایی و پایایی این پرسشنامه اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS) کرده‌اند که در فایل زیر آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه (SSCS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری احساس تعلق به مدرسه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *