پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

در دهه گذشته، درگیری تحصیلی به دلیل جامعیت در توصیف انگیزه و یادگیری دانش‌آموزان و همچنین به‌عنوان یک عامل پیش‌بینی کننده قوی عملکرد، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان در مدرسه، موردتوجه پژوهشگران و مربیان قرارگرفته است. درواقع بسیاری از مطالعات نشان داده است که درگیری بالاتر با نمرات و رفتار بهتر، اعتماد به‌ نفس بالاتر و سازگاری بیشتر در مدرسه همراه است. این سازه تصویر روشنی از پیشرفت و شکست تحصیلی دانش‌آموزان ارائه میدهد و به‌ عنوان مدل اولیه برای پیشرفت و شکست تحصیلی و درعین‌حال به‌عنوان امید بخش‌ترین رویکرد برای مداخله و جلوگیری از این پدیده در نظر گرفته‌ شده است. شورای تحقیقات ملی و موسسه پزشکی عقیده دارند دانش‌آموزان درگیر بیشتر در فعالیت‌های تحصیلی شرکت می‌کنند. آن‌ها همچنین تلاش، پافشاری و رفتارهای خودتنظیمی بیشتری برای رسیدن به اهداف خود نشان می‌دهند و خودشان را به چالش می‌کشند و از چالش و یادگیری لذت می‌برند. برای درگیری تحصیلی تعاریف متنوع و متفاوتی ارائه‌شده است؛ برخی پژوهشگران درگیری را به‌عنوان یک فرآیند در نظر گرفته‌اند درحالی‌که دیگران آن را به‌عنوان یک نتیجه مفهوم سازی کرده‌اند. با این‌وجود تمامی این تعاریف متنوع در چند مقوله مشترک هستند: ۱- درگیری یک میانجی مهم برای یادگیری است. ۲- درگیری یک سازه چندبعدی است. ۳- دانش‌آموزان هنگام انتقال از مقطع ابتدایی به راهنمایی، کاهش درگیری در فعالیت‌های یادگیری، از خود نشان می‌دهند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES) در سال ۲۰۱۳ توسط ریو ساخته شد. این پرسشنامه مشتمل بر ۱۷ سؤال است که چهار خرده مقیاس عاملی، رفتاری، شناختی و عاطفی را تشکیل می دهند.

نمره‌گذاری پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو (AES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری درگیری تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 


5 پاسخ
    • مدیر پژوهش
      مدیر پژوهش گفته:

      با سلام خدمت شما
      تاکنون پرسشنامه های زیادی در حیطه پرستاری آماده و ارایه نموده ایم، اما قطعاً سعی خواهیم کرد پرسشنامه های بیشتری در وب سایت قرار دهیم.

      پاسخ
  1. مهدیان
    مهدیان گفته:

    سلام خسته نباشید
    این ازمون برایه چه سنینی کاربرد داره؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *