مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

هیجان خواهی را به عنوان یک بعد شخصیتی ابتدا آیزنک در زیرمجموعه ویژگی‌های افراد برون گرا مطرح کرد و سپس زاکرمن گسترش داد. هیجان خواهی نوعی تمایل ارثی برای شروع یک فعالیت مشتاقانه در پاسخ به محرک‌های جدید است. افراد با هیجان خواهی بالا معمولاً افرادی تنوع طلب، کم حوصله، تکانشی در رسیدن به پاداش، ناتوان از پذیرش ناکامی و عموماً نظم ناپذیر هستند. این افراد ویژگی‌های شخصیتی دارند که رفتار آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف هدایت می‌کند. افراد دارای این ویژگی دائماً در جستجوی محرک‌های جدید و تازه در محیط زندگی خود هستند و حاضر هستند آن را به بهای سنگین در معرض خطر قرار دادن حیثیت و اعتبار اجتماعی و حتی سلامتی جسمانی و حیات خود به دست آورند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS) در سال ۱۹۹۴ توسط جفری آرنت ساخته شد. این مقیاس با اجتناب از محدودیت‌های فرم پنجم زاکرمن در پی کشف رابطه هیجان خواهی با انواع گوناگون رفتار است. مقیاس هیجان خواهی آرنت دارای ۲۰ ماده است که در یک طیف ۴ درجه‌ای از هرگز تا خیلی زیاد نمره گذاری می‌شود. این مقیاس دارای دو زیرمقیاس است که عبارتند از جستجوی تازگی یا تنوع طلبی  و شدت هیجان.

نمره گذاری مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر روایی و پایایی، نمره گذاری کامل و نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها نیز آمده است.

خرید و دانلود مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

۵- پایه‌های نظری هیجان خواهی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت مقیاس هیجان خواهی آرنت (AISS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *