پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

نظم‌جویی هیجان به عنوان یکی از زیر مولفه‌های نظم جویی عاطفه به فرآیند تعدیل تجارب هیجانی به شیوه هشیار یا ناهشیار اطلاق می‌شود که به منظور پاسخ‌دهی مناسب به تقاضاهای متنوع راه‌اندازی می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نظم‌جویی کارآمد هیجان با سلامت روان‌شناختی، روابط بین‌فردی و عمکلرد شغلی و تحصیلی مطلوب مرتبط است. در گستره نظری، به منظور تبیین فرآیند نظم‌جویی هیجان، نظریه‌های مختلفی ارایه شده است. هریک از نطریه‌های مذکور با توجه به روح زمان تاثیر متقاوتی بر مطالعه سازه هیجان داشته‌اند و از شیوه‌های مختلف مانند طراحی آزمایه، القای خلق، بررسی‌های عصب‌روانشناختی و آزمایشگاهی برای سنجش و ارزیابی نظم‌جویی هیجان در بافت‎های مختلف استفاده کرده‎اند. در فرآیندهای نظم‌جویی هشیار عوامل حالت‌های عاطفی مطلوب توسط فرد مورد شناسایی قرار می‌گیرد و اعمال خاص نظیر افکار یا رفتار برای کاهش تفاوت بین حالت جاری و حالت ایده‌آل به کار گرفته می‌شود. در بررسی نظم‌جویی هیجان معمولاً از آزمودنی‌ها خواسته می‌شود که راهبردهای نظم‌جویی هیجان مورد استفاده را در یک بازه زمانی شناسایی کنند. بر همین اساس و با توجه به نظریه‌ها و الگوهای مطرح شده در زمینه نظم‌جویی عاطفه و هیجان، تعداد راهبردهای نظم‎جویی هیجان مورد استفاده را در یک بازه زمانی شناسایی کنند. بر هیمن اساس و با توجه به نظریه‌ها و الگوهای مطرح شده در زمینه نظم‌جویی عاطفه و هیجان، تعداد راهبردهای نظم‌جویی عاطفه و هیجان می‌تواند خیلی گسترده باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS) را شات و همکاران در سال ۲۰۰۹ تدوین کردند که شامل ۲۸ سوال بود. این پرسش‌نامه هفت خرده مقیاس را شامل می‌شود که عبارتند از انتخاب موقعیت، تعدیل موقعیت، گسترش توجه، تغییر شناختی، تعدیل تجربی، تعدیل رفتاری، و تعدیل زیستی. در این پرسشنامه چهار خرده مقیاس انتخاب موقعیت، تعدیل موقعیت، گسترش توجه و تغییرشناختی در طبقه راهبردهای نظم جویی و تعدیل تجربی، تعدیل رفتاری، و تعدیل زیستی متعلق به طبقه راهبردهای متمرکز بر پاسخ هستند.

نمره‌گذاری پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هفت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان (PMERS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نظم‌جویی هیجان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *