پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

افسردگی اختلالی است که در تمام دوران‌ها وجود داشته و بنابراین تاریخچه‌ای بسیار طولانی در متون علمی بشر دارد. یک بخش مهم از فرایند ارزیابی بیماران، تشخیص اختلال بر پایه طبقات تشخیصی رسمی است که برای این کار معمولاً از متن تجدید نظر شده ویرایش چهارم کتابچه تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR) استفاده می‌شود. همچنین برای شناخت اختلال افسردگی، باید با طبقه گسترده‌تری به نام اختلالات خلقی آشنا شد. اختلال خلقی عبارت است از آشفتگی در حالت هیجانی، یا خلق فرد. افراد می‌توانند این آشفتگی را به صورت افسردگی شدید، شعف شدید یا آمیزه‌ای از این حالت‌های هیجانی تجربه کنند. در DSM-IV-TR طبقه اختلالات خلقی شامل این موارد است: اختلال افسردگی اساسی (که افسردگی یک قطبی نیز نامیده می‌شود)، اختلال دوقطبی I، اختلال دوقطبیII، اختلال افسرده‌خویی، اختلال خلق ادورای، اختلال افسردگی نامعین (NOS). محققان عقیده دارند، با توجه به این که توارث پذیری اختلال افسردگی ۵۰ تا ۶۵ درصد است بنابراین نیمی از نوسان در افسردگی را نمی‌توان با وراثت توجیه کرد. تجربیات زندگی استرس‌زا نیز افراد را برای اختلال‌های افسردگی مستعد می‌کنند و طبق پژوهش‌های انجام شده، آمادگی ژنتیکی تا وقتی که با تجربیات زندگی استرس‌زا آمیخته نشده باشد، در مستعد کردن فرد برای ابتلا به اختلال خلقی تقریباً هیچ نقشی ندارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI) در سال ۱۹۷۹ توسط یک روانشناسی بالینی به نام ماریا کواکس طراحی و سپس منتشر شد. این پرسشنامه ۲۷ سوال را شامل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت طبقات و سطوح افسردگی و نمره تشخیصی نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:
۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس (CDI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری افسردگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *