پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

تئوری رهبری تحول آفرین الگوی بالقوه مفیدی است که تاکنون به طور منظم به منظور ارتقای زمینه‌های آموزشی به کار گرفته شده است. رهبری تحول‌آفرین شامل نمایش تجربی رفتارهایی است که فراتر از منافع شخصی خود مستلزم قدرت و الهام بخشیدن به دیگران است و به دیگران برای رسیدن به سطوح بالاتری از عملکرد اطمینان می‌‍دهد. رهبری تحول آفرین به طور گسترده در طیف متنوعی از زمینه‌های کاری مورد مطالعه قرار گرفته است. از نظر هوگان و تیت  اجماع قابل ملاحظه‌ای در مورد مولفه‌های رهبری تحول آفرین و ویژگی‌های این رهبران وجود دارد؛ در مقابل صاحب نظرانی مثل نورث‌هارس رهبری تحول آفرین را از جهت مشخص نبودن ویژگی‌های و مولفه‌ها، مورد انتقاد قرار می‌دهد. اگرچه نظریه رهبری تحول آفرین در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی به کار رفته است، تحقیق اندکی در این زمینه بر اثرات عمده مدرسه بر رفتار معلمان متمرکز است. به سه دلیل عمده تئوری رهبری تحول‌آفرین در رفتارهای مرتبط با تدریس می‌تواند موثر باشد. اولاً اغلب تعاریف معاصر رهبری نشان می‌دهد که رهبری نشان‌دهنده نفوذ یک فرد بر مجموعه‌ای از افراد دیگر در درون یک گروه به منظور دستیابی به مجموعه‌ای از اهداف مورد نظر است. در بسیاری از جهات، رهبری موثر مترادف با آموزش موثر و برعکس است. دوماً، شواهد تجربی گسترده‌ای وجود دارد که همواره رهبری تحول آفرین با افزایش اعتماد به نفس و خود انگیزشی در میان پیروان همراه است و بر رشد و بهبود تاثیر می‌گذارد. در نهایت در مطالعات تجربی نسان داده شده است که رهبری تحول آفرین می‌تواند از طریق مداخله گسترش پیدا کند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ) در سال ۲۰۱۰ توسط بوچامپ و همکاران طراحی شد. این پرسشنامه متشکل از ۱۶ سوال است که چهار زیرمقیاس تحریک ذهنی، انگیزه الهام بخش، ملاحظات فردی و تاثیر آرمانی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تدریس تحول آفرین (TTQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تدریس تحول آفرین

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *