آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)چ

آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)

از نظریه‌های متعددی که از آغاز علم روانشناسی تاکنون به طبقه­‌بندی و توصیف تیپ­‌های مختلف شخصیتی پرداخته‌اند، نظریه­‌های سنخ­‌شناسی و تیپ­‌شناسی مانند یونگ و آیزنگ تا نظریه هالند و نظریه اینیاگرام است. نظریه اینیاگرام ۹ گونه تیپ شخصیتی را معرفی و توصیف می­‌کند و در واقع افراد را با تمایلات درونی، انگیزه­‌های هشیار و ناهشیار و الگوی احساسی، ادراکی و رفتاری خود آشنا می‌­کند. اینیاگرام در لغت از دو کلمه یونانی Ennea به معنای عدد ۹ و Gram به معنای شکل تشکیل شده است. درواقع این مفهوم معرف تیپ‌­های ۹ گانه شخصیتی است. هرسنخ شخصیتی کانون توجه، علایق، ارزش‌ها، انتظارات، شکل برقراری ارتباط و محیط شغلی جذاب با نوع خودش را دارد. اینیاگرام از یک مبداً یا از سوی یک شخص و یا موسسه پرورش نیافته است، بلکه نتیجه تحقیقات، کنجکاوی­‌ها و تجزیه و تحلیل­‌های فراوانی است که از ترکیب روش­‌های متعدد اسطوره‌ه­ای (دینی، مذهبی، عرفانی) و علم روان­شناسی امروزی سرچشمه گرفته است. فردی که شکل اینیاگرام را برای اولین بار معرفی نمود، فردی روسی ـ یونانی به نام گورجیف است که در ابتدای قرن بیستم پایه­‌گذار اولیه این نظریه نام گرفت. اما تخصیص نه تیپ شخصیتی به هریک از نه وضع روی نمودار به‌طوری‌که امروزه ما آن را می­‌شناسیم، و آموزش وسیع اینیاگرام از اوایل سال ۱۹۷۰ به روان­پزشک آمریکایی به نام نارانجو برمی‌گردد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)

آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI) به دو روانشناس به نام‌های ریزو هادسون که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ اولین مطالعات و تحقیقات علمی آن را آغاز کردند مربوط می‌شود. این پرسشنامه دارای ۱۴۴ سؤال می‌باشد که ۹ تیپ شخصیتی را تشخیص می‌دهد.

نمره‌گذاری آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده جداول نمره‌گذاری و راهبردهای کامل تفسیر آن آورده شده است.

خرید و دانلود آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل آزمون تشخیص شخصیت اینیاگرام (RHETI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شخصیت اینیاگرام

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *