پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم 60 سوالی

پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی

مدل پنج عاملی شخصیت یک سازمان سلسله مراتبی از صفات شخصیتی است که بر حسب پنج بعد اساسی: برون گرایی، روان رنجور خویی، گشودگی، وظیفه شناسی و توافق تدوین یافته است. اگر چه تحقیقات بر روی ۵ عامل بزرگ تنها در چند سال اخیر رواج یافته است ولی تاریخچه این رویکرد را می توان به بیش از صد سال قبل به کارهای فرانسیس گالتون نسبت داد و تاریخچه آن به آنچه که بعنوان فرضیه واژگانی شناخته شده است بر می‌گردد. اساس منطق فرضیه واژگانی آن است که نیاز همه ما به دانستن در مورد شخصیت از طریق زبان طبیعی حاصل می‌شود، یعنی واژه‌هایی که، به طور معمول (و گاهی اوقات غیرمعمول) برای توصیف خودمان و یا دیگران استفاده می‌کنیم، شامل تمام اطلاعات اساسی برای پی‌بردن به ابعاد اساسی شخصیت انسان می‌باشد. گالتون بدون استفاده از تحلیل عاملی، لغات و واژه‌ها را از فرهنگ لغتی که توصیف کننده شخصیت بوده جمع‌آوری نمود و ملاحظه کرد که بسیاری از کلمات در معنی، سهم یکسانی دارند. چند سال بعد ترستون، که در گسترش تحلیل عوامل موثر بود، از یک روش چک لیست صفاتی که در آن برای آزمودنی‌ها یک لیستی از ۶۰ صفت توصیفی شخصیت فراهم کرده بود استفاده کرد و از آنها خواسته شد تا در مورد خود و اشخاص دیگر هم فکر کنند و هر یک از صفات آنها را که توصیف کننده شخصیت آنها می باشد مشخص بکنند. عوامل مشخص شده توسط ترستون تحلیل شد و نتایج داده‌ها نشان داد که پیچیدگی شخصیت انسان را می‌توان تنها به پنج عامل بزرگ عمده توصیف کرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI)

پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI) که در اینجا معرفی شده است، پنج عامل بزرگ شخصیت فرم کوتاه که کاسـتا و مـک کـری (۱۹۸۹) با ۶۰ سؤال، مقیاس پاسخگویی پنج درجه‌ای (کـاملاً مـوافقم=۱ تـا کـاملاً مخالفم=۵) تهیه و ارائه کردنـد و پـنج عامـل روان رنجوخـویی (N)، برونگرایـی (E)، تجربه‌پذیر(O)، وظیفه‌شناسی (C) و توافق‌پذیری (A) می‌باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین میانگین و انحراف معیار حاصل از هنچاریابی در ایران نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیتی نئو ـ فرم ۶۰ سوالی (NEO-FFI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شخصیت نئو

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *