پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

رشد و شکل‌گیری نظریه پنج عامل بزرگ که در حال حاضر در اکثر کشورها از آن استفاده می‌شود، به لحاظ تاریخی از چندین حوزه مورد حمایت واقع شده است: نظریه‌های صفات شخصیتی‌، رویکرد واژگانی‌، پرسش‌نامه‌های شخصیتی‌، رویکرد تحلیل عاملی‌. تحقیقات صفات شخصیتی در فرهنگ‌های مختلف، همگی عواملی هستند که در رشد نظریه پنج عامل بزرگ نقش به سزایی داشته‌اند‌. در این فصل عواملی که در شکل‌گیری این نظریه نقش داشته‌اند، بررسی می‌شود‌. رشد و شکل‌گیری نظریه پنج عامل بزرگ که در حال حاضر در اکثر کشورها از آن استفاده می‌شود، به لحاظ تاریخی از چندین حوزه مورد حمایت واقع شده است: نظریه‌های صفات شخصیتی‌، رویکرد واژگانی‌، پرسشنامه‌های شخصیتی‌، رویکرد تحلیل عاملی‌. تحقیقات صفات شخصیتی در فرهنگ‌های مختلف، همگی عواملی هستند که در رشد نظریه پنج عامل بزرگ نقش به سزایی داشته‌اند. مدل ۵ عاملی بزرگ که توسط مک کری و کاستا طرح‌شده‌اند، پنج بعد اساسی را برای شخصیت معرفی می‌کند و هر بعد دربرگیرنده‌ی تعدادی از صفات خاصی است که مجموع آن صفات مدل سنج عامل شخصیتی را تشکیل می‌دهند که عبارت‌اند از برون‌گرایی، تطابق‌پذیری، وظیفه‌شناسی، روان رنجوری و گشودگی نسبت به پذیرش تجربه. مک کری و کاستا در سال ۱۹۸۵ مدل پنج عاملی را بر اساس مفاهیم شخصیتی مبتنی بر نظریه‌ها، مشاهدات بالینی، مطالعات کتابخانه‌ای و از انواع رویه‌های ارزیابی مستدل کرده‌اند. پس‌ازآن که نظریه‌ی ۵ عاملی شکل گرفت، تحقیقات زیادی به‌منظور بررسی میزان اعتبار و روایی آن صورت گرفته است. مک کری و کاستا نشان دادند که در تمام ۵ عامل شخصیت یکپارچگی و جامعیت وجود دارد و یافته‌های مشابهی نیز توسط گلد برگ، استندورف، ترانیل و ویگینز به‌دست‌آمده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R) در سال ۱۹۹۷ توسط کاستا و مک کری ساخته شد. این پرسشنامه برای سنجش ویژگی‌های شخصیتی در پنج عامل روان رنجور خویی، گشودگی به تجربه، توافق، وظیفه‌شناسی و برونگرایی تهیه شده است و مشتمل بر ۲۴۰ گویه می‌باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، کلید نمره‌گذاری کامل پرسشنامه با ذکر تمام توضیحات تکمیلی آمده است.

خرید و دانلود پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو ـ فرم بلند (NEO-PI-R)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شخصیت پنج عاملی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *