پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

خشونت و پرخاشگری کودکان و نوجوانان یکی از بزرگترین مشکلات مهم هزاره جدید است. پرخاشگری یکی از مسائل مهم زندگی بشر است و مشکلات برخاسته از آن، یکی از دلایل مهم ارجاع کودکان و نوجوانان برای دریافت کمک­های روانشناختی محسوب می‌­شود. پرخاشگری یکی از مشکلات اصلی وران کودکی و نوجوانی است و یک مشکل روبه رشد و قابل توجهی در مدارس سراسر جهان با پیامدهای جدی برای سلامت روان برای قربانیان پرخاشگری و فرد پرخاشگر می­باشد. پرخاشگری که دارای اثرات طولانی مدتی همچون ناسازگاری جدی در سال­های بعدی زندگی است. نحوه بروز پرخاشگری از کودکی به بزرگسالی تغییر می­کند؛ به طوری که درصد قابل توجهی از پرخاشگری فیزیکی کاسته شده و به شکل پرخاشگری کلامی درآمده و به صورت تهدید، ژست­‌های تهدید، اهانت کردن، ناسزا گفتن و رفتارهای کلامی دیگری که باعث برانگیختگی دیگران می­شود مشاهده می‌گردد. پرخاشگری می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد که اشاره می‌گردد: علل اجتماعی پرخاشگری، تعیین کننده‌های شخصی پرخاشگری، تعیین کننده‌های موقعیتی پرخاشگری، عوامل فرهنگی پرخاشگری. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI) با نام لاتین Adolescent Peer Relations Instrument توسط پارادا در سال ۲۰۰۰ با ۳۶ سوال ساخته شده است که شامل مقیاس چندبعدی از رفتار خاص قلدری یا قربانی شدن رشدیافته در گروه نوجوانان همسال می‌باشد. پارادا برای این پرسشنامه شش زیرمقیاس را تعریف نموده بود که در هنجار ایرانی دو زیرمقیاس قلدری و قربانی شدن تعیین گردید.

نمره‌گذاری پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش روابط نوجوانان همسال (APRI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری پرخاشگری نوجوانان و روابط بین آنها

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *