مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی عصبی است که مشکل در برقراری روابط اجتماعی، مشکل در برقراری ارتباط، و انجام فعالیت‌های محدود و تکراری از جمله علائم آن می‌باشد. اوتیسم همچنین شامل مشکلاتی در زمینه شناختی و زبان است. درحالی‌که ژنتیک یکی از عوامل بروز اوتیسم است، این اختلال می‌تواند توسط هر عاملی که سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ایجاد شود. این اختلال در کودکی آغاز می‌شود اما پیامدهای آن تا بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ) برای سنجش علایم این اختلال در افراد بالای ۱۶ سال ساخته شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ) در سال ۲۰۰۱ توسط بارون کوهن و همکاران در مرکز مطالعات اتیسم  در کمبریج ساخته شد. این مقیاس دارای ۵۰ ماده است و هر ماده در یک طیف ۴ درجه‌ای به‌صورت کاملاً موافقم، کمی موافقم، کمی مخالفم و کاملاً مخالفم نمره‌گذاری می‌شود. همچنین این پرسشنامه دارای پنج زیرمقیاس مهارت‌های اجتماعی، تغییر توجه، توجه به جزئیات، ارتباطات و تصور ذهنی است.

نمره گذاری مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق برای اولین بار در ایران اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل و نحوه مجاسبه زیرمقیاس‌های این پرسشنامه کرده‌اند. بنابراین در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت می‌توانید نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها و نمره برش را نیز دریافت کنید.

خرید و دانلود مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس اتیسم بهر نوجوانان و بزرگسال بارون کوهن و همکاران (AQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اوتیسم

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *