پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

لوبل و دانکل اسکتر تعریف مفهومی و عملیاتی استرس دوران بارداری مادر را که مبتنی بر آثار و کارهای اولیه لازاروس بود، معرفی کرده‌­اند آن­ها مطرح کردند که استرس از رویدادها یا موقعیت­‌های استرس زا، ادراکات و ارزیابی­ های مربوط به عوامل استرس‌­زا، و واکنش­ها در برابر استرس مانند واکنش­‌های هیجانی تشکیل شده است. لوبل از این چارچوب مفهومی برای توصیف استرس مادر در دوران بارداری استفاده کرده است. بارداری به وسیله تغییرات جسمانی، اجتماعی و هیجانی و همچنین مسائل مربوط به فرزندپروری و دغدغه­‌های مالی مشخص می­‌شود که تماماً منابع بالقوه استرس هستند. اغلب پژوهش­‌ها عوامل استرس­‌زا را در قالب رویدادهای زندگی که در خلال بارداری اتفاق می­افتند، یا واکنش­‌های هیجانی به استرس به ویژه اضطراب حالت مورد سنجش قرار داده­‌اند. در جریان زندگی افراد، عوامل مختلفی مانند حمایت یا فقر اجتماعی می­توانند در تجربه استرس نقش داشته باشند. شواهدی در دست است که نشان می­دهند واکنش­‌های مادران به استرس در امتداد بارداری تغییر می­‌کنند و رویدادهایی که در اوایل بارداری تجربه می‌­شوند، ممکن است از تجارب مشابهی که در انتهای بارداری اتفاق می­‌افتند، استرس­‌زایی بیشتری داشته باشند. شواهد نشان می­‌دهند که بین استرس مادر در دوران بارداری و پیامدها و عوارض بارداری به ویژه در بارداری­‌هایی که نابهنگام و ناخواسته هستند رابطه وجود دارد. همچنین، استرس مادر با افزایش رفتارهای ناسالم دوره بارداری، پیامدهای تحولی، اجتماعی و شناختی مختل همراه است. همچنین اضراب حالت مادر، مشکلات و عوارض زایمان را پیش بینی می­‌کند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ) توسط آلدرسی و لین با ۱۲ سوال در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است و دارای سه زیر مقیاس نگرانی درباره تولید و نوزاد، نگرانی درباره وزن و تصویر بدنی، نگرانی درباره هیجان‌ها و روابط می‌باشد که برای سنجش نگرانی‌های اختصاصی دوران بارداری به کار رفته است.

نمره‌گذاری پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه نگرانی های دوران بارداری (PDQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نگرانی‌های دوران بارداری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

2 پاسخ
  1. REYHANEH ABBASI
    REYHANEH ABBASI گفته:

    با سلام. من این پرسشنامه رو چند وقت پیش دانلود کردم از سایت شما با پرداخت اینترنتی.
    سوالی داشتم، نمره ی برش این پرسشنامه چه عددی است ؟ ممنون میشم پاسخ بدید خیلی لازم دارم.

    پاسخ
    • مدیر پژوهش
      مدیر پژوهش گفته:

      با سلام
      بسیاری از پرسنشامه ها با مقاصد پژوهشی طراحی می شوند و در آنها طراح پرسشنامه، نمره برشی معرفی نمی نماید. نمره برش در این پرسشنامه ها را میتوان البته با احتیاط، خودتان تعیین کنید. برای مثال اگر پرسشنامه طیف لیکرت از ۱ تا ۵ نمره گذاری شود و پرسشنامه ۵ سوال داشته باشد، حاصلضرب ۵ و ۳ نمره برش در نظر گرفته می شود. یعنی نمره کل این پرسشنامه ۲۵ است که نمره ۱۵ میتواند به عنوان نمره برش در نظر گرفته شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *