پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

پردازش انتظاری مفرط یکی از ویژگی‌های متداول فوبی ـ اجتماعی یا اضطراب اجتماعی است. افراد مضطرب اجتماعی عنوان عنوان می‌کنند که بیشتر اوقات پیش‌بینی تعامل اجتماعی ترسناک آن‌ها را آزار می‌دهد، وضعیتی که از تجربه خود تعامل بدتر است. با وجود این که به تازگی، مدل‌های شناختی زیادی به توصیف انواع مختلف پردازشگری اطلاعات در طی تعاملات اجتماعی و پس از آن می‌پردازد، مطالاعات اندکی بر انتظار تمرکز کرده‌اند. مطالعه کلارک و ولز، یک استثنا است که عنوان می‌کند، فرآیندهای شناختی که افراد مضطرب اجتماعی قبل از موقعیت اجتماعی درگیر آن می‌شوند، باعث می‌شود تا اضطراب آنها بالا بماند. با وجود اینکه پردازش انتظاری باعث سطوح بالای اضطراب می‌شود، افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی همچنان از این راهبرد استفاده می‌کنند. پژوهشگران در توجیه این پدیده عنوان می‌کنند که افراد با اضطراب اجتماعی بالا در مورد توانایی خود در ایجاد برداشت خوب در دیگران نگران هستند و به توانایی خود در این زمینه اطمینان ندارند. بنابراین سعی می‌کنند که چگونگی پیشرفت یک تعامل را پیش‌بینی کرده و راهبردهایی که می‌تواند کمک کننده باشد، طراحی کنند. وقتی شروع به تفکر در مورد تعامل می‌کنند مضطرب می‌شوند. اضطراب باعث می‌شود اطلاعات منفی در مورد این که فکر می‌کنند از دید دیگران چگونه به نظر می‌رسند، به طور انتخابی بازیابی شود و باعث گردد که ترس‌هایشان تایید شود و اضطراب آنها افزایش یابد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)  که توسط هنریچسن و کلارک در سال ۲۰۰۳ طراحی شده است. این پرسشنامه یک پرسشنامه ۱۲ آیتمی است که شامل دو خرده مقیاس آماده سازی و اجتناب می‌باشد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای اجتماعی انتظاری (ASBQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری رفتارهای اجتماعی انتظاری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *