پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

تمایزیافتگی خود عبارت است از توانایی به دست آوردن کنترل عاطفی و در عین حال، ماندن در جو عاطفی خانواده. این مفهوم بیانگر میزان توانایی فرد برای تفکر واقع‌بینانه راجع به موضوعات عاطفی در خانواده است. تمایزیافتگی شامل نوعی ظرفیت درون فردی برای متمایز کردن تفکر و احساس و نیز توانایی بین فردی برای حفظ استقلال درون بافت روابط عمیق با افراد مهم زندگی است. از جمله ابزارهایی که برای سنجش تمایز یافتگی ساخته شده است پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI) دارای ۴۳ آیتم بوده و توسط اسکورون و فریدلندر در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است که شامل ۴ خرده مقیاس واکنش‌پذیری عاطفی، جایگاه من، گریز عاطفی و هم‌آمیختگی با دیگران  است و در طیف لیکرت ۶ درجه‌ای پاسخ داده می‌شود. خرده مقیاس واکنش‌پذیری عاطفی (۱۱ ماده) بازتاب دهنده درجه‌ای است که فرد به محرک محیطی با حساسیت  بیش از حد یا با تغییر‌پذیری عاطفی پاسخ می‌دهد. خرده مقیاسِ جایگاه من (۱۱ آیتم) که در کنار تعریف واضح حس خود، میزان وفاداری به عقاید شخصی را در زمانی که فرد مجبور به انجام خلاف عقاید خود است، مشخص می‌کند. خرده مقیاس گریز عاطفی (۱۲ آیتم) نشان دهنده احساس ترس از صمیمت و احساس آسیب‌پذیری بیش از حد در ارتباط با دیگران است. سرانجام خرده مقیاس هم آمیختگی با دیگران (۹ آیتم)، نشان دهنده درگیری در روابط بیش از حد عاطفی با دیگران است.

نمره گذاری پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره‌گذاری پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI) کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمرات هر گویه و نمرات وارونه، چهار زیرمقیاس نیز برای این پرسشنامه قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- نمره گذاری کامل پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- پایه‌های نظری متغیر تمایز یافتگی

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI)

۶- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *