تجدید نظر و شکل دهی مجدد آمیخته بازاریابی اجتماعی
Re-thinking and re-tooling the social marketing mix
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Australasian Marketing Journal
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۵
تعداد صفحات فارسی: ۱۲
کد: ۱۰۳۲۸
چکیده فارسی
این مقاله به بررسی نقش مدل ۴ پی آمیخته بازاریابی در بازاریابی اجتماعی میپردازد و این طور استدلال میکند که با توجه به پیکربندی مجدد آمیخته بازاریابی در جریان مثلث شاخه بازاریابی و همچنین مشخصات بازاریابی اجتماعی، به یک آمیخته بازاریابی بازنگری شده، که ابزارهای آن مجدداً مشخص شده باشند، نیاز داریم. بازنگری کوتاه مدل آمیخته بازاریابی ۴ پی در حوزه اصلی بازاریابی و حوزههای بازاریابی اجتماعی ارائه شده است. سپس به بررسی انتقادهای مدل ۴ پی پرداختهایم و این طور استدلال کردهایم که مدل آمیخته بازاریابی ۴ پی برای کاربرد در بازاریابی اجتماعی منقضی شده است و یک رویکرد جایگزین برای آمیخته بازاریابی اجتماعی پیشنهاد میشود. این طور فرض شده است که یک رویکرد توسعه یافته با تأکید بر استراتژیهایی مانند تفکر منطقی و فعالیت های بازاریابی اجتماعی در فرادست میتواند رویکردی مناسبتر باشد. با استفاده از آمیخته بازاریابی اجتماعی روشنفکرانهتر و بر اساس مدل ۴ پی میتوانیم به بازاریابی اجتماعی در حوزه پژوهشی و عملی کمک کنیم.
چکیده انگلیسی
This article considers the role of the four Ps marketing mix model in social marketing, arguing that given reconfiguration of the marketing mix in the mainstream marketing discipline, and the characteristics of social marketing, a re-thought and re-tooled social marketing mix is required. A brief review of the four Ps marketing mix model in the mainstream marketing and social marketing fields is presented. Criticisms of the four Ps model are then examined. It is argued that the four Ps marketing mix model is outdated for application to social marketing, and an alternative approach to the social marketing mix is proposed. It is posited that an expanded approach recognizing strategies such as relational thinking, and upstream social marketing activities would offer a more suitable approach. Using a more open minded social marketing mix less reliant on the four Ps model can help guide social marketing research and practice
مشخصات استنادی
Gordon, R. (2012). Re-thinking and re-tooling the social marketing mix. Australasian Marketing Journal (AMJ), 20(2), 122-126
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله تجدید نظر و شکل دهی مجدد آمیخته بازاریابی اجتماعی
مقاله “تجدید نظر و شکل دهی مجدد آمیخته بازاریابی اجتماعی” در سال ۲۰۱۲ در مجله Australasian Marketing Journal چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی نقش مدل ۴ پی آمیخته بازاریابی در بازاریابی اجتماعی پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۰ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.