پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

اساس نظری سنخ شخصیت D حاصل یک بررسی روی بیماران قلبی در بلژیک بود که در آن نقش ویژگی‌های شخصیتی در پیامدهای بیماری قلبی مورد مطالعه قرار گرفت. سازه نظری سنخ D برخلاف سازه نظری الگوی رفتاری سنخ A، از بطن نظریه شخصیت و شواهد تجربی شامل مطالعات تحلیل عاملی و تحلیل خوشه‌ای به دست آمده است. نقش آسیب‌زایی این سنخ شخصیتی در ابعاد روانشناختی و فیزیولوژیکی مبتنی بر دو ویژگی کلی و ثابت شخصیتی است. این ویژگی‌ها شامل عواطف منفی و بازداری اجتماعی است. منظور ار عواطف منفی تمایل فرد به تجربه احساسات منفی در اوقات و موقعیت‌های مختلف است؛ درحالی که بازداری اجتماعی به تمایل فرد به اجتناب از ابراز این هیجانات منفی در تعاملات اجتماعی اشاره دارد. از نقطه نظر بالینی افراد سنخ D مستعد نگرانی، تنش، احساس ناشادی، و نگاه تیره و منفی به زندگی هستند. آن‌ها به سادگی عصبی می‌شوند و در کل کمتر احساسات مثبت را تجربه می‌کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14) در سال ۲۰۰۵ توسط دنولت که برجسته‌ترین نظریه پرداز این حوره محسوب می‌شود ساخته شد. پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14) دارای ۱۴ سوال است و در در حالت لیکرت پنج تایی به صورت نادرست، تاحدی نادرست، نظری ندارم، تاحدی درست، و درست درجه‌بندی شده است.

نمره گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

با توجه به اینکه در زمینه نمره‌گذاری این مقیاس در ایران دستورالعمل مشخصی وجود ندارد، همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14) کرده‌اند. همچنین با توجه به فایل مربوطه امکان به دست آوردن دو زیرمقیاس پرسشنامه نیز وجود دارد.

خرید و دانلود پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تیپ شخصیت D برای اولین بار در ایران

۵- پایه‌های نظری تیپ شخصیت D

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه تیپ شخصیتی D دنولت (DS-14)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *