پرسشنامه خشم در کودکان

دانلود پرسشنامه خشم در کودکان

یکی از هیجان‌هایی که در زندگی همه افراد نقش مهم و مؤثری دارد، هیجان خشم است. خشم نوعی هیجان است که اغلب بر اثر واکنش شخص نسبت به رفتارهای نامناسب دیگران بروز می‌کند. خشم ممکن است از یک رنجش و ناراحتی زودگذر تا یک عصبانیت تمام عیار گسترش یابد. اما در هر حال پدیده‌ای کاملاً طبیعی است و مانند سایر احساسات و هیجان‌ها نشانه سلامت، تندرستی و عواطف انسانی است. خشم ممکن است ناشی از عوامل درونی مثل افکار و عقاید غیرمنطقی، توقعات نابجا و احساس ناکامی و یا عوامل بیرونی مثل خیانت در امانت، مورد بی‌اعتنایی قرار گرفتن، ملاحظه نکردن دیگران، مورد توهین و تجاوز واقع شدن باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خشم در کودکان

پرسشنامه خشم در کودکان توسط محمدکریمی در سال ۱۳۹۱ و با اقتباس از سیاهه خشم نواکو ساخته شده است. این مقیاس شامل ۱۶ ماده است که خشم، تهاجم و کینه‌توزی را در طیف لیکرت ۴درجه‌ای (هرگز، به ندرت، گاهی اوقات، همیشه) می‌سنجد. افرادی که در این مقیاس نمره بالاتر از میانگین کسب می‌کنند، پرخاشگری زیاد و افرادی که نمره‌های آنان کمتر از میانگین است، پرخاشگری کم خواهند داشت. این پرسشنامه توسط والدین و یا معلم و یا پرستاران کودکان دبستانی و راهنمایی (که شناخت خوبی از کودک مورد نظر دارند) تکمیل می‌گردد.

نمره گذاری پرسشنامه خشم در کودکان

با توجه به اینکه این پرسشنامه در ایران ساخته شده است و بیشتر دانشجویان دسترسی به منبع پرسشنامه ندارند، نمره گذاری پرسشنامه خشم در کودکان به صورت کامل آماده شده است و در نهایت سه زیرمقیاس زیر برای آن قابل محاسبه است:

رفتار پرخاشگرانه

فکر پرخاشگرانه

احساس پرخاشگرانه

خرید و دانلود پرسشنامه خشم در کودکان

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خشم در کودکان از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه پرسشنامه برای اولین بار در ایران

۲- ارائه به صورت پکیج کامل به همراه نمره گذاری کامل

۳- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۴- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس‌ معتبر ایرانی

۵- پایه‌های نظری خشم

۶- تاریخچه ساخت پرسشنامه خشم در کودکان

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *