پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

منظور از تنظیم هیجان در مطالعات و مداخلات درمانی یا آسیب‌شناسی، متغیری است که بر بدتنظیمی هیجانی و نقص در تنظیم هیجان دلالت دارد. به عبارتی تنظیم هیجان، فرآیندی فراتشخیصی و فرانظری است که طیف وسیعی از اشکال آسیب‌شناسی روانی از منظر رویکردهای نظری متنوع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که به افراد اجازه نظارت، ارزشیابی و تعدیل ماهیت و طول مدت پاسخ‌های هیجانی را می‌دهد. همچنین، تنظیم هیجانی به عنوان مقوله‌ای مشتمل بر (الف) آگاهی و درک هیجانات (ب) پذیرش هیجانات، (ج) توانایی برای کنترل رفتارهای تکانشی و رفتار کردن مطابق با اهداف مطلوب به منظور دستیابی به اهداف فردی و مطالبات موقعیتی تعریف می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS) توسط گراتز در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است. این پرسشنامه یک مقیاس ۳۶ سوالی است که الگوهای تنظیم هیجان را درقالب شش خرده مقیاس (عدم پذیرش، پاسخ‌های هیجانی، اشکال در مشارکت رفتارهای منتهی به هدف، مشکلات کنترل تکانه، کمبود آگاهی هیجانی، محدودیت در دستیابی به راهکارهای تنظیم هیجانی، و کمبود صراحت هیجانی) می‌سنجد، و بیش از هرچیز بر مشکلات در تنظیم هیجان، تاکید دارد. این پرسشنامه به دلیل سنجش تمامی ابعاد تنظیم هیجانی، استفاده بسیاری در پژوهش‌ها دارد.

نمره گذاری پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS) کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمرات هر ماده و اعمال نمره‌گذاری وارونه، شش زیرمقیاس برای این پرسشنامه قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

۵- پایه‌های نظری تنظیم هیجانی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه دشواری‌های تنظیم هیجانی (DERS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *