پرسشنامه سنجش میزان صبر

پرسشنامه سنجش میزان صبر

صبر یکی از آموزه‌های مهم دینی و از راهبردهای مقابله‌ای مذهبی در برابر فشار روانی است. صبر از جمله مفاهیم اخلاقی است که در اخلاق اسلامی مورد تاکید فراوان قرار گرفته است. آنچه از این واژه به ذهن می‌آید، حالتی است نفسانی که برای افراد خاصی هنگام شداید، مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها رخ می‌دهد که موجب می‌شود شخص خود را نسبت به فشارها، سختی‌ها، مشکلات، مصیبت‌ها و از دست دادن‌ها، پایدار و مقاوم کند و واکنش‌های تند و احساسی و دور از عقل و شرع بروز ندهد. در زبان انگلیسی و حتی در زبان فارسی نمی‌توان واژه‌ای پیدا کرد که معادل دقیق صبر به حساب آید. بنابراین واژه‌هایی مانند شکیبایی، خویشتن‌داری، تحمل، استقامت و غیره شاید نتواند معنای عمیق و گسترده صبر را منتقل سازد. از این رو باید برای اقسام گوناگون صبر در روانشناسی به دنبال واژه‌هایی جداگانه گشت. صبر در معصیت به مهار تکانه‌های جنسی، پرخاشگری، تکان‌های خوردن، شهوت سخن گفتن، گرایش‌های قدرت و ثروت مربوط می‌شود. صبر در طاعت، به معنای انجام کارهای دشوار و ادامه دادن هدف حتی هنگام مواجهه با مشکلات است. صبر در مصیبت را که مستلزم تحمل ناملایمات و رویدادهای ناخوشایند است، می‌توان تحت عنوان تحمل بررسی نمود، هرچند واژه تحمل در روانشناسی به دو معنای میزان تحمل افراد به مواد روان گردان و همچنین توانایی مقاومت در برابر تنیدگی، درد و فشار روانی ناشی از رویدادهای تنش‌زا به کار رفته است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش میزان صبر

پرسشنامه سنجش میزان صبر توسط خرمایی و همکاران در سال ۱۳۹۳ طراحی شد. این پرسشنامه حاوی ۲۵ سوال است که پنج مولفه را شامل می‌شود. متعالی شدن، شکیبایی، رضایت، استقامت، و درنگ پنج مولفه این پرسشنامه را تشکیل می‌دهند. 

نمره‌گذاری پرسشنامه سنجش میزان صبر

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش میزان صبر کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز مشخص شده‌اند.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش میزان صبر

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش میزان صبر از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش میزان صبر

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری صبر

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *