پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40) یکی از ابزارهای شناخته شده و پرکاربرد برای سنجش خودشیفتگی است. اصطلاح خودشیفتگی (نارسیسیسم) از افسانه یونانی نارسیسیوس گرفته شده است، جوانی که عاشق تصویر خود در آب رودخانه شد و تلاش وی برای در آغوش کشیدن خویش منجر به مرگش شد. مفهوم خودشیفتگی هرچند برای نخستین بار در نوشته‌های فروید مطرح شد، اما نظریه‌پردازی منسجم در این زمینه به کارهای روان‌کاوانی چون کوهات و کرنبرگ باز می‌گردد. شخصیت خودشیفته با نشانه‌‌های احساس خودبزرگ‌بینی، اشتغال ذهنی با تخیلات موفقیت، قدرت، استعداد، زیبایی و اعتقاد به اینکه فردی استثنایی و خاص است، احساس همه توانی، استثمارگر بودن در روابط بین فردی، فقدان همدلی و نیاز به تمجید افراطی خود مشخص می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

+ توجه: این پرسشنامه یک نسخه ۱۶ سوالی نیز دارد. برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید.

معرفی پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40) در سال ۱۹۸۸ ساخته شده و نخستین ابزار خود سنجی است که برای سنجش ویژگی‌های خودشیفتگی در گروه‌های غیر بالینی طراحی شده است. این ابزار متشکل از جفت ماده‌های «بله» و «خیر» است که پاسخ دهنده باید یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. سیاهه ابتدا متشکل از ۵۴ ماده بود اما راسکین و تری با تحلیل مؤلفه‌های اصلی تعداد ماده‌های سیاهه را به ۴۰ ماده کاهش دادند. این پرسشنامه دارای ۷ زیرمقیاس است که عبارت‌اند از: اقتدار، خودنمایی، برتری طلبی، محق بودن، بهره کشی، خودبسندگی و غرور.

نمره گذاری پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40) کرده‌اند. در این بسته کامل شما می‌توانید طریقه نمره گذاری هر عبارت، محاسبه زیرمقیاس‌ها و نمره برش را دریافت نمایید. همچنین روایی و پایایی کامل این پرسشنامه با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت خودشیفته راسکین و تری (NPI-40)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودشیفتگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *