پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

اضطراب یک حالت هیجانی است که شامل احساس تنش، نگرانی و عصبی بودن است. الیس اظهار داشته است که اضطراب به دو نوع تقسیم می‌شود: تسهیل کننده و ناتوان کننده. اگر احساس ترس و بی‌قراری توسط یک شرایط یا موقعیت خاص در فرد ایجاد شود، این نوع از اضطراب زودگذر و طبیعی است و به همین دلیل اضطراب حالت نامیده می‌شود که در مقابل اضطراب صفت قرار دارد. اضطراب حالت برای اولین بار توسط اشپیلبرگ معرفی شد. شرایط پر تنش و اضطراب‌زا برای هر فردی روی می‌دهد. از این‌رو اضطراب را به عنوان رابطه بین شخص و محیط که توسط شخص به‌صورت فشارآور و فراتر از توانایی او ارزیابی می‌شود و سلامتی او را به خطر می‌اندازد تعریف می‌کنند. در واقع تجربه اضطراب و استرس به خودی خود نه مثبت است و نه منفی و در حقیقت پاسخ طبیعی بدن در بحث‌ها، جدل‌ها، تهدیدها و تحریک‌ها است اما این پاسخ بدن زمانی موجب ناراحتی می‌شود که مدت تجربه اضطراب و استرس طولانی باشد، به دفعات زیاد تکرار شود، همراه با فشار و تحریک باشد. اضطراب با تأثیر منفی‌ای که بر منابع مقابله فردی و اجتماعی شخص اعمال می‌کند، باعث کاهش مقاومت فرد می‌گردد و در درازمدت اثرات ناخوشایندی بر بهداشت جسمی و روانی دانش‌آموزان می‌گذارد. مشخص شده است که اضطراب و استرس می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های جسمی و روانی، اختلال در عملکرد و قدرت سازگاری و در نهایت پایین آمدن کیفیت زندگی دانش‌آموزان گردد. از نظر روانپزشکی تداوم اضطراب به اختلال افسردگی منجر می‌شود که سلامت روان و عملکرد فرد را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

پرسشنامه چهار سامانه‌ای اضطراب (FSAQ) توسط کوکسال و پاور در سال ۱۹۹۰ طراحی شده و دارای ۶۰ سوال و چهار خرده مقیاس ۱۵ عبارتی است.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین جداول هنجاری و نمره‌گذاری نیز به صورت کامل آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه چهار سامانه ای اضطراب (FSAQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری اضطراب

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *